Tapasztaltál már lekezelő megjegyzéseket vagy éles megnyilvánulásokat a munkatársaid vagy a vezetőid részéről? Vagy esetleg te magad is hajlamos vagy néha nyers lenni az irodában? Ha igen, te vagy a csapatod része lehet annak a nyugtalanító tendenciának, amely a tiszteletlen viselkedés növekedésére utal a kollégák között. Lássuk mi az oka annak, hogy egyre udvariatlanabbá válnak az emberek a munkahelyükön!
VIDEO Pár percben megtanítalak, hogyan készíts elbűvölő Valentin-napi sminket
„Jelenleg a legmagasabb szintű elkötelezettséghiányt látjuk, amit a pályafutásom során valaha tapasztaltam. Egyes cégeknél akár 90 százalékos is lehet az elkötelezettséghiány” – mondja. „Amikor valami iránt szenvedélyesen rajongunk, egy kicsit alaposabban átgondoljuk, hogyan reagáljunk. Ez a hatalmas elkötelezettséghiány és az óriási stressz-szint befolyásolja, ahogyan néha beszélünk egymással.”

Hogyan nyilvánul meg az udvariatlanság?
Ez az udvariatlanság számos formában megnyilvánulhat, de hatása változó lehet attól függően, hogy ki mutatja és kivel szemben. Ha a vezetőd nem ügyel a modorára, az rendkívül lehangoló lehet. De hogyan lehet ezt kezelni? Timms egy speciális készségkészlet fejlesztését javasolja, amely segít megbirkózni egy olyan problémával, amelyet a hierarchikus egyensúlyhiány tovább súlyosbít. „Amikor megtanulod, hogyan használd a kérdések erejét, azt nagyon hatékonyan alkalmazhatod a felsőbb vezetés kezelésére.” Azt tanácsolja, hogy a vezetőhöz kérdésekkel forduljunk vádak helyett. Bár ez trükkösnek tűnhet, a főnököt a lehető legfinomabban arra ösztönözni, hogy gondolja át tettei hatását, sokkal fenntarthatóbb felismeréshez vezethet, mint egyszerűen kijelenteni, hogy a viselkedése elfogadhatatlan.
A kérdések ereje abban rejlik, hogy arra kényszeríti az elkövetőt, hogy vizsgálja meg a viselkedésének következményeit. „Ez lehetőséget ad nekik arra, hogy abban a pillanatban levegőt vegyen, megálljon és elgondolkodjon azon, mi is valójában ennek a viselkedésnek a mozgatórugója” – mondja Ashley-Timms, hozzátéve, hogy a hangnem és a viselkedés gyakran nem szándékos, és a munkahelyen kívüli kontextusok eredménye.
„Emlékeznünk kell arra, hogy nem mindig ilyenek. Talán valami történt a munkahelyen kívül. Lehet, hogy valaki rosszul beszélt velük. Lehet, hogy egy fontos ügyfélben csalódtak, vagy épp elvesztettek egy üzletet. Egy ilyen szituációban kifizetődő lehet az a megközelítés, hogy felajánljuk a segítségünket abban, ami ezt a helyzetet előidézhette.” Végső soron mindannyian emberek vagyunk, és ha sikerül eljutnunk valaki érzéseinek mélyére, az nagyban segíthet egy helyzet enyhítésében. „Még a legjobb vezetőknek is lehet rossz napjuk” – mondja Ashley-Timms.
A cikk folytatódik, lapozz!