Így készíts valóban hasznos to-do listát!

Így készíts valóban hasznos to-do listát!

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Így készíts valóban hasznos to-do listát!

Mindig elúszol a munkával, elfelejtesz megcsinálni bizonyos dolgokat, és elkésel mindenhonnan? Akkor ez a cikk neked szól! Ezennel bemutatjuk az új legjobb barátod: a to-do listát! 🙂

A lehetséges és a lehetetlen

Egy to-do lista mindig rövid, tömör és célravezető.

Nehéz, de egyben nagyon fontos eltalálni a megfelelő mennyiséget és tartalmat, hiszen ha túl sok apró feladat van a listádon, akkor lehet, hogy csak azért készítetted, hogy a párperces dolgokat könnyen kihúzhasd, ha viszont lehetetlen feladatokkal van tele, akkor soha nem érsz a végére.

Ha például van egy célod, akkor bontsd le megfogható, reális lépésekre, majd rendelj hozzá határidőket, és már készen is vagy!

Pontos részletek

Az, hogy egy nagyobb projektet lebonts kisebb részekre, nem egyszerű, de szerencsére egy kis gyakorlással nem lehetetlen. Ha például az a célod, hogy létrehozz egy divatblogot, akkor ezt semmiképp ne írd fel a to-do listádra, hiszen ezzel semmire nem mész majd.

Először tervezd meg, hogy mik azok a kis lépések, amik a célhoz vezetnek. Ilyen lehet például az üzleti terv elkészítése, a pénzügyi tervezés, konktaktok keresése, megbeszélések lefixálása – ezek már olyan feladatrészek, amik nyugodtan felkerülhetnek a listádra!

Egyet előre

A legtöbb to-do lista apró kis napi feladatokból áll: felhívni valakit, egy meetinget megszervezni vagy bevásárolni – ezek gyakori, mindennapi rutinfeladatok.

Ha zsúfolt a napod és komplexebb feladataid vannak, akkor sok energiát spórolhatsz azzal, ha minden elem mellé odaírod a következő lépést is.

Így sokkal könnyebben átlátod majd az egyes lépéseket, és nem fogsz megakadni,

Mindig nálad

Ha szereted a szervezett, produktív napokat, akkor a legjobb, ha a to-do listád mindig nálad van. Szinte mindegy, hogyan készíted el – elsőre biztosan hosszabb idő lesz, de ha belejössz, akkor akár már a reggeli kávé mellett vagy munkába menet a buszon is elkészítheted.

Nem rossz, ha egy appot használsz egy sima cetli helyett, hiszen sok plusz funkció segít majd abban, hogy még hatékonyabban rendszerezd a teendőid.

Az Evernote vagy a Wunderlist alkalmazásokkal például priorizálhatsz, témák szerint mappázhatsz, megoszthatsz, de akár nyomtathatsz is.

Prioritások és józan ész

Egy to-do lista akkor hasznos, ha van egy rendszerezési elv, ami mentén haladsz. Erre nincs aranyszabály, hiszen mindenki másképp szeret dolgozni, de az mindenképp előnyös, ha egy fontossági sorrend is szerepel a listádon.

Emellett pedig nem árt a végén áttekinteni a listát, és esetleg logikusan átszervezni, mert lehet, hogy a bevásárlás nem éppen a legfontosabbak között van, de ha pont a bolt mellett lesz egy meetinged, akkor értelemszerűen már a vásárlást is letudhatod.

Tipp: Miután elkészült a listád, tedd félre pár percre, majd friss szemmel nézd át újra!

Zárd ki!

Ugyan nem mindenki szeret szigorú időbeosztás mentén élni, mégis mindenkinek szüksége van egy rendszerre ahhoz, hogy ne vesszen el a számos napi feladat között.

A to-do lista megírása elsőre talán időpazarlásnak tűnik, a legjobb mégis az, ha előre elkészíted, azaz már előző este, amikor senki sem zavar, vagy a hétvége előtt, hogy a hétfői káoszban te már pontosan tudd, mit és hogyan csinálj.

Ha sikerül úgy követned a listád, hogy közben nem kalandozol el és nem töltesz felesleges időt haszontalan dolgokkal, akkor rájössz majd, hogy a 24 órába valójában sokkal több is belefér.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást