Életmód / Táplálkozás

8 vércukorszint-emelő mumus

A kettes típusú cukorbetegség kialakulásában óriási az életmód szerepe. Ha tudod, mely élelmiszerek és környezeti tényező rejtenek fokozott veszélyt, megelőzheted a diabéteszt!

Koffein

Még a nulla kalóriás feketekávé is megdobja a vércukorszinted a benne található koffein miatt. Éppen ezért a fekete tea, a zöld tea és az energiaital is tiltólistás a cukorbetegségben szenvedőknél.

Mindenki szervezete másképp reagál ugyan a táplálkozásra és a mozgásra, de általánosságban elmondható: aki napi öt csészénél több kávét fogyaszt, annak fokozott kockázattal kell számolnia a kettes típusú cukorbetegséget illetően.

Cukormentes élelmiszerek

Elsőre meglepőnek hat, hogy éppen a cukormentes nasik ültetik hullámvasútra a vércukorszinted.

Ennek oka, hogy többnyire sok keményítőt, zsírt és szénhidrátot tartalmaznak.

Mindig ellenőrizd a teljes szénhidrát-tartalmat a csomagoláson! A szorbitol és a xylitol olyan cukoralkoholnak nevezett összetevőket jelöl, amelyek lebontás során bizony cukorként viselkednek.

Kínai kaják

Szezámmagos marhaszelet és édes-savanyú csirkemell. Ínycsiklandóan hangzanak, ugye?

A távol-keleti konyha szószai azonban rettentően sok cukrot, egyéb szénhidrátot és zsírt tartalmaznak, ami az európai gyors-éttermi ételekre emlékeztetnek, mint a pizza vagy a hamburger.

Megfázás

Ha a szervezeted valamilyen betegséggel küzd, automatikusan emelkedik a vércukorszinted. A helyzet súlyosabbá válhat, ha kiszáradsz, ezért ha emésztőrendszeri tüneteid is vannak, kiemelten fontos a megfelelő folyadékpótlás.

Olvastad már?  Nem volt olyan nap, hogy ne ettem volna édességet: nehéz volt, de sikerült felhagynom vele

Az antibiotikumok ugyancsak befolyásolhatják a vérképed, ám az igazi cukorbombát a megfázás elleni forró italokban találod. Nézd csak meg a tasakon, mennyit tartalmaznak a fehér méregből! A legismertebbeknél akár 80% is lehet az arány.

Munkahelyi stressz

A feszültség olyan hormonok termelését segíti elő, melyek magasabb vércukorszintet eredményeznek.

A kettes típusú cukorbetegség egyik rizikótényezője tehát az állandó stressz, amelyet helyes légzéstechnikával, rendszeres edzéssel és relaxációval enyhíthetsz.

Péksütemények

A fehér lisztből készült, ropogós kiflik, zsemlék és bagettek percek alatt az egekbe emelik a vércukorszinted, hogy az aztán ugyanolyan gyorsan le is csökkenjen.

A gyors változás szörnyen megterheli a szervezeted, ezért inkább szavazz a teljes kiőrlésű finomságokra, és próbálj meg nem elcsábulni a látványpékségben!

Sportitalok

Arra találták ki őket, hogy fokozott fizikai igénybevétel esetén azonnal helyrebillentsék a folyadék- és elektrolit-háztartást. Ám legföljebb egy órán át tartó edzés után jobb választás a tiszta víz.

Amennyiben nem vagy biztos benne, számodra megfelelő alternatíva-e a színes-édes üdítő, bátran kérdezz meg egy dietetikust!

Aszalt gyümölcs

Hiába áltatod magad azzal, hogy ez csak gyümölcs, bizony mindegyik tele van cukorral. Ráadásul nehéz megállni az aszalt gyümölcsök evését…

Ha teheted, dönts mindig a friss gyümölcsök mellett, ha pedig mégis aszaltakra „kényszerülsz”, fogyaszd mértékkel!

Olvastad már?  Ételek, amiktől csak még éhesebb leszel rövid időn belül