Megvan az új társkereső: nem hiszed el, melyik applikációt használják egyre többet ismerkedésre 

Megvan az új társkereső: nem hiszed el, melyik applikációt használják egyre többet ismerkedésre 

Címlap / Szerelem / Párkapcsolat / Megvan az új társkereső: nem hiszed el, melyik applikációt használják egyre többet ismerkedésre 

Érezhetően mások az ismerkedési körülmények manapság, mint akár 10 évvel ezelőtt. Mondhatnánk, hogy nagyot fordult velünk a világ, ráadásul már nem is a szokásos applikációk hódítanak a szinglik körében.

VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd

Egy újabb felmérés szerint, amit a DatingNews.com végzett, az emberek 52%-a használja a hálózati oldalt a szerelem megtalálására. Ráadásul ez arány a 35 és 40 év közötti egyedülállók körében még magasabb. Ebben a korosztályban a résztvevők 61%-a szervezett már randit a professzionális célokra kifejlesztett applikációban. 

Vajon miért? És mi is az a LinkedIn?

A LinkedIn eredeti céljaként olyan felületet kínált, ahol szakemberek, vállalkozók és vállalatok egymásra találhatnak, kapcsolatot építhetnek és megoszthatják egymással szakmai ismereteiket. Kicsit úgy kell elképzelni ezt az egészet, mintha feltöltenéd az internetre az önéletrajzodat és lehetőséget kapnál, hogy mások munkát ajánljanak neked – vagy te ajánld fel másoknak ugyanezt az alternatívát. Részletesen bemutathatod az adatlapodon szakmai tapasztalataidat, készségeidet, végzettségeidet sőt, kollégáid (volt kollégáid) nyilvános visszajelzéseket is küldhetnek rólad.

Szóval a LinkedIn lehetőséget biztosít az álláskeresésre, toborzásra, promócióra – és most már azt is tudjuk, hogy egy párkapcsolat kialakítására.

A cég egyelőre hallgat

A LinkedIn 1 milliárd bejelentett tagjából nehéz pontosan megállapítani, hányan használják az oldalt szerelem megtalálására. Már csak azért is, mert a cég nem ad ki statisztikákat ezzel kapcsolatban – érthető módon. Sőt, elvileg a közösségi szabályzatok is tiltják, hogy erre a célja használjuk a platformot, de elég egyértelműnek tűnik, hogy bíróságra senki sem fog azért menni, mert flörtölni kezd valakivel a közösségi médiában.

A felmérés alátámasztotta, hogy a LinkedIn használata a távmunka térnyerésével felgyorsult, és ezzel párhuzamosan népszerűbb lett a platformon való randevúzás is.

Bár sokan úgy vélik, hogy a LinkedIn elsősorban a szakmai kapcsolatok kialakítására és a szakmai fejlődésre szolgál, többen vannak, akik gond nélkül összekeverik a munkát és a szerelmet ebben a formában. Dustin Kidd, a Temple Egyetem szociológiaprofesszora szerint ez a tendencia általános és láttuk már más site-ok esetében is, pl. ugyanez történt az anno itthon is népszerű Myspace-szel. 

Egyébként egy 2023-as felmérésben, amit a Passport Photo Online készített 1000 nő bevonásával kiderült, hogy a válaszadók 91%-a kapott már romantikus üzenetet LinkedIn-en keresztül. Előfordult, hogy a nők éppen emiatt korlátozták tevékenységüket az oldalon. Ebből pedig számíthatunk rá, hogy a felületnek előbb-utóbb lépnie kell az ügyben, ha szeretné megőrizni eredeti funkcióját.

FreshSplash/istockphoto.com

De miért lépett elő társkeresővé a felület?

Sokan vannak, akik úgy érzik, hogy egyre kevésbé bíznak a randi appokban, ezzel szemben a LinkedIn szűréseket és hitelességet kínál, jóval megbízhatóbbnak látszik, mint pl. a Tinder. A hamis profilok, elavult fotók és egyéb megtévesztések miatt a LinkedIn egyfajta szűrőként funkcionálhat. A platform annak ellenére is a kezünkbe adja az irányítás legalább egy részét, hogy online ismerkedünk. Az az érzésünk lehet, hogy sokkal kisebb eséllyel vernek át minket, mikor romantikus beszélgetésbe keveredünk valakivel, akinek láthatjuk a szakmai előéletét.

Mások szerint jóval kevésbé romantikus a magyarázat és sokan nem annyira a hitelességet, mint az anyagi helyzetet ellenőrzik a LinkedIn segítségével – a betöltött pozíciókból, a korábbi munkahelyekből bizony nem csak az illető személyiségére, érdeklődési körére, hanem a társadalomban elfoglalt pozíciójára, vagyonára is könnyű következtetni.

Ugyanakkor a LinkedIn ilyen irányú felhasználása megosztja a közvéleményt. Sokan azt gondolják, hogy az ismerkedés kockázatot jelent a szakmai kapcsolatokra, a hitelességre és a jó hírnévre is. Olyan lehet ez, mint az irodában flörtölni: elsülhet nagyon jól, de az is lehet, hogy kirúgnak.

Nyitókép: FG Trade/istockphoto.com

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!