Van 10+1 mondat, amivel megnyugtathatod a szorongó gyerekedet

Van 10+1 mondat, amivel megnyugtathatod a szorongó gyerekedet

Címlap / Életmód / Család / Van 10+1 mondat, amivel megnyugtathatod a szorongó gyerekedet

Az iskolai eredmények, a szekálás, a népszerűségre vágyás és a közösségi média hatalmas nyomást helyez egy mai gyerekre és ennek megértése kihívások elé állítja a legtöbb szülőt. Hogy meg tudjuk-e őket védeni minden veszélytől? Természetesen nem, az élet kemény és ez elől senki sem menekülhet.

Egyedül abban segíthetünk nekik, hogy biztosítjuk őket támogatásunkról, azonban ez sem mindegy, hogyan tesszük. Az olyan mondatok ugyanis, mint a „Ne aggódj annyit”, „Nyugodj meg” és a „Minden rendbejön majd” sajnos süket fülekre találnak. 

Ha valóban segíteni szeretnél szorongó gyerekeden, az alábbi tíz mondat segít megnyugtatni. 

1/10. „Mesélj arról, hogy mi bánt!”

Mindenkinek segít, ha kiadja magából a problémáit azzal, hogy beszél róluk. Ha beszélteted arról, hogy mi bántja, ő maga is tisztábban fogja látni a helyzetét és így könnyebb lesz megoldást keresni a szorongására. 

AlexLipa/depositphotos.com

2/10. „Mi a legrosszabb, ami történhet?”

Ezzel a kérdéssel perspektívába állítod a problémáját, amit ezáltal kevésbé lát majd felnagyítva. Nem sikerül a dolgozat? Majd kijavítod a következő alkalommal.

Biztosítsuk róla, hogy bármi történik, nem fog összedőlni a világ. 

3/10. „Mit mond az eszed és mit mond a szíved?”

Ez egy olyan kérdés, amin automatikusan elgondolkodik, ami által egyből racionálisabban látja majd a helyzetet. 

4/10. „Tudom, hogy félsz és megértelek”

Ha megnevezzük az érzelmeket, agyunk „megoldó-része” egyből akcióba lendül. Azzal, hogy kimondod, a gyerek min megy keresztül, ő vitatkozhat vagy egyet érthet, ami közelebb visz a probléma megoldásához.

5/10. „Lélegezz mélyeket”

Egy szorongó gyereken rengeteget segít, ha figyel a légzésére, hiszen ezzel megnyugtathatja magát egy stresszes szituációban. Mondd neki, hogy tegye bal kezét a hasára, a jobbat a szívére és lélegezzen ki-be, lassan. Figyeljen a hasa vagy a mellkasa emelkedésére és süllyedésére minden lélegzetnél, ez meg fogja nyugtatni. Ha ezt megtanulja, minden alkalommal használhatja, mikor elfogja az idegesség, például egy dolgozat előtt. 

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást