4 szokatlan stresszkezelési technika, amire talán nem is gondoltál eddig

4 szokatlan stresszkezelési technika, amire talán nem is gondoltál eddig

Címlap / Életmód / Egészség / 4 szokatlan stresszkezelési technika, amire talán nem is gondoltál eddig

Nem elég kezelni, csökkenteni kell!

A stressz elkerülhetetlen – és nem feltétlenül rossz! — velejárója az életünknek, ezért fontos, hogy megtanuljunk együtt élni vele. Ugyanakkor az sem jó megoldás, ha hagyod, hogy egész nap hevesebben dobogjon a szíved és csak megpróbálod elnyomni a stressz tüneteit. Az arany középutat az jelenti, ha csökkented a rád nehezedő nyomást, így eleve kevesebb stressz ér, és megtalálod a megfelelő módját annak, hogy megbirkózz azzal a feszültséggel, amit nem tudsz elkerülni. Ehhez adunk most néhány tippet!

Mariia Skovpen/istockphoto.com

Legyél kevésbé szigorú kritikus!

Te is az a típus vagy, aki saját maga legnagyobb kritikusa? Aki akkor is elégedetlen az eredményeivel, ha mindenki más le van nyűgözve tőlük? Akinek nem elég, hogy elvégzett egy gigászi feladatot, mégis csalódott, mert nem volt pofonegyszerű elvégeznie? Ez a mentalitás bizonyos mértékben a hasznodra válhat, hiszen előre vihet az életben és segíthet a céljaid megvalósításában. Ha azonban folyton a hibáidon rágódsz, azzal olyan fölösleges stressznek teszed ki magad, ami hosszabb távon biztosan felőröl. Legyél kicsit elnézőbb önmagaddal!

Állíts fel reális célokat!

A célok eléréséhez szükséges munka és a kihívások leküzdése óhatatlanul jár valamennyi stresszel, ugyanakkor a célok elérése olyan sikerélményt ad, ami segít a mentális egészséged egyensúlyban tartásában. Amikor azonban elérhetetlen vagy irreális célokat tűzöl ki, akkor nemcsak fokozott stressznek teszed ki magadat – hiszen te is tudod, hogy a küldetés kudarcra van ítélve – de az elégedettség érzése is elmarad, a csalódottság és a bukás viszont garantáltan tovább növeli a stresszt.

Érdemes kicsit feszegetni a határaidat, és azt sem mondjuk, hogy mindig biztosra kell menni, de ha folyamatosan kudarcra ítéled magad, az sem a lelki állapotodnak, sem az előmenetelednek nem tesz jót.

FreshSplash/istockphoto.com

Számolj le a megfelelési kényszerrel!

Az önmagaddal szemben támasztott elvárásaidat – némi gyakorlással és tudatossággal – tudod a mentális egészségednek megfelelően alakítani, a mások veled szemben támasztott követelményeit viszont nem. Hányszor okozott stresszhelyzetet, hogy meg akartál felelni mondjuk az anyukádnak, egy barátnődnek, vagy éppen egy, a közösségi médiában látott hamis képnek?

A mások által támasztott elvárásokat nem tudod befolyásolni, arról viszont te döntesz, hogy ezeket mennyire engeded kihatni a saját életedre. Ha elengeded a megfelelési kényszert, és nem mások, hanem a saját mércéddel méred önmagadat, jelentős stresszfaktorral számolhatsz le.

Bontsd kisebb egységekre a feladataidat!

A határidők rémisztő stresszforrások lehetnek, ezért érdemes egy kicsit tudatosabban kezelni őket. Ahelyett, hogy hagyod, hogy egy céldátum Damoklész kardjaként lebegjen a fejed fölött, bontsd kisebb egységekre a feladatot, és ezeknek is jelölj ki határidőket.

Így pontosan tudod majd követni, hogyan haladsz és azonnal látod, ha valamivel megcsúszol. Időben tudsz korrigálni, így elkerülheted, hogy az utolsó pillanatban kelljen kapkodnod és a bizonytalanság miatt sem fogsz szorongani. Ha megtervezed a lépéseket, a nagyobb feladatok is sokkal könnyebben átláthatóak lesznek, és nem fogsz attól tartani, hogy esetleg nem érsz idejében a munka végére.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást