5 dolog, amit jobb, ha sose csinálsz, miután összevesztetek

Szőke Angéla
Írta: ,

Minden kapcsolatban normális, sőt, olykor egyenesen egészséges a veszekedés. Két embernek sosem lesz mindenről ugyanaz a véleménye, de ezt tudni kell civilizált keretek között megvitatni. Az köztudott, hogy vita közben kicsúszhat a szánkon olyan is, amit később megbánunk, de azt kevesen tudják, hogy a veszekedés utáni viselkedésünk is legalább olyan fontos lehet. Attól függetlenül, hogy a vitánk hogyan zárult, az alábbi öt dologra érdemes odafigyelnünk.

1. Ne durcizz

Azzal nincs semmi gond, ha egy kiadós veszekedés után rossz a kedved és magadban szeretnél lenni, de a másikat nem szabad levegőnek nézni és teljesen kizárni. Ha így teszel, partnered azt fogja hinni, hogy bünteted őt és a jövőben ez vissza fogja tartani attól, hogy őszintén beszéljen az érzéseiről. Ehelyett érdemes elmondani neki, hogy neked több térre van szükséged a vita után, mert te nem nyugszol meg olyan hamar. Ha egy nap elteltével is úgy érzed, hogy még mindig neheztelsz, további megbeszélésre van szükség.

2. A bűnbánás mindig legyen komoly

Sokan hajlamosak rá, hogyha unják a veszekedést, lezárják azzal, hogy odavetik: „sajnálom, nem úgy gondoltam”. Ez természetesen értékelendő, amennyiben valóban ezt gondolják, de ez nem mindig van így. Ilyenkor fennáll a veszélye, hogy a másik fél előbb-utóbb „immunis” lesz a bocsánatkérésre és nem fogja komolyan venni és elfogadni. A „nem úgy gondoltam” frázis azért is kontraproduktív, mert erre szinte mindenki egyből rávágja hogy „dehogynem!”, a „sajnálom” pedig magában kevés.

Érdemes inkább folytatni, hogy miért sajnálja az ember a történteket és a jövőben mit tesz annak érdekében, hogy ez többet ne forduljon elő.

3. Ne fogd másra a veszekedést

Millió dolog van, amire kenhetjük a vita kirobbanását: nehéz nap a munkahelyen, fejfájás, fáradtság, kialvatlanság. Utóbbit kutatások is alátámasztják, a rosszul alvó emberek másnap bizonyítottan hajlamosabbak házastársukkal veszekedni. Ugyan ez érthető, mégsem korrekt partnerünkkel szemben, ha belekötünk, vagy rámordulunk, majd később a stresszre fogjuk az egészet. Ha felbosszantottak, vagy rossz napod volt a munkahelyeden és érzed, hogy minden irritál, nyugodtan küldj egy üzenetet a párodnak, hogy tudja, most térre és nyugalomra van szükséged.