Így lépj túl a szakításon - a tudomány szerint

Írta: ,

A szakítás kétségkívül az egyik legrosszabb dolog, amivel az embernek élete során szembe kell néznie. Nem számít, hogy hirtelen jött, vagy előre láttuk az elkerülhetetlent, egy kapcsolat lezárása sosem kellemes esemény. Ilyenkor a szomorúság és a lelki sérülések mellett gyakran jelentkezhet akár valós fizikai fájdalom is, mely valóban olyan érzést kelt bennünk, mintha megszakadt volna a szívünk. Létezik azonban néhány egyszerű tudomány által is alátámasztott módszer, mely segíthet túllépni az exeden!

Hallgass szomorú számokat!

1/5 Hallgass szomorú számokat!

Nem véletlen, hogy az ember szakítás után legszívesebben egész nap maximum hangerőn bömböltetné Adele Someone like you című számát. Míg egyesek számára ezek a dalok önkínzásnak tűnhetnek, valójában kutatások bebizonyították, hogy ilyenkor az agyunk kifejezetten fogékony a szomorú számokra.

A Chicago Egyetem 2014-es kutatása szerint azáltal, hogy azonosulunk a zenével, a szöveggel, valamint az előadóval, kevésbé érezzük magunkat magányosnak. A zene pozitív érzelmekkel és nyugalommal tölti el hallgatóját, ami átsegíthet a nehéz időszakon. Nem kell tehát úgy tenned szakítás után mintha minden rendben lenne, ha egyszer szomorú vagy, add ki magadból, és kapcsold be azt a számot, amely leginkább kifejezi érzéseidet!

Támaszkodj a barátaidra!

2/5 Támaszkodj a barátaidra!

A legrosszabb, amit tehetsz egy szakítás után, ha bezárkózol a szobádba, és elkerülöd az embereket. A barátok ugyanis nélkülözhetetlenek a továbblépéshez, emellett segíthetnek, hogy jobban érezd magad a gyászidőszakban.

Időnként megesik, hogy az ember elveszíti önmagát a párkapcsolatában, és elszakad a barátaitól.

A szingliség egyúttal azt is jelenti, hogy lesz alkalmad ismét felvenni a kapcsolatot a régi ismerősökkel, ami kifejezetten jó hatással lehet mentális egészségedre! A Developmental Psychology című tudományos folyóirat 2011-es számában megjelent tanulmány szerint a közeli barátokkal együtt töltött idő csökkenti a stressz mértékét a szervezetben.