5+1 tanács, ha most szakítottál – tedd vagy ne tedd

Serestyén Sára
Írta: ,

Egy szakítás senkinek sem könnyű – sem a szakító félnek, sem pedig annak, akit elhagytak. Ebben az érzékeny időszakban nagyon nehéz racionálisan gondolkodni. Az érzelmek széles skáláján mozogsz, hol dühös vagy, hol csalódott, hol pedig harcos amazonnak képzeled magad. Hoztunk néhány hasznos tanácsot, amiket érdemes megfogadnod, ha most ért véget a kapcsolatod.

1. Tedd: Kerüld a közösségi médiát!

Szakítás után legszívesebben a világnak is kiöntenéd a lelked, ami teljesen érthető dolog, hiszen ilyenkor rengeteg olyan impulzus ér, amivel egyedül nem könnyű megbirkózni. Sokan esünk abba a hibába, hogy a közösségi oldalakon osztjuk meg a bánatunkat – ez nem túl jó ötlet, hiszen senkinek semmi köze a magánéletedhez, ráadásul az exed is láthatja, hogy mennyire kivagy. Ne hozd magad kínos helyzetbe, inkább keress egy közeli barátot, egy bizalmast, akinek kibeszélheted magad, amíg a lelkedben elül a vihar.

A legjobb, ha ilyenkor legalább 2-3 hónapra minimálisra csökkented a social platformokon töltött idődet.

Az exed posztjait is nyugodtan rejtsd el és ne is foglalkozz vele, hogy mit csinál. Adj időt magadnak a gyógyulásra!

2. Ne tedd: Egyből beleugrasz a randizásba

Úgy tartja a mondás, hogy kutyaharapást szőrivel. Ez egy átmulatott éjszaka után talán még hatásos is lehet, – én már próbáltam, nem az –, de egy szakítás után semmiképpen sem.

Ilyenkor egy olyan láthatatlan, negatívumokkal teli puttonyt cipelsz, amit nem feltétlenül etikus belevinni egy új kapcsolatba. Ráadásul, akármennyire is úgy tűnik, hogy a pasizástól jobban érzed magad, az átmeneti boldogság csupán illúzió, ami előbb vagy utóbb véget ér. Ezzel nem csak a másikban tehetsz kárt, de később akár duplán nyalogathatod a sebeidet, ha nem jöttek be a számításaid az új kiszemelttel.

3. Tedd: Szánj egy kis időt magadra!

Picit dőlj hátra, vegyél elő egy könyvet, amit már rég el akartál olvasni, vagy nézd meg azokat a filmeket, amiket az exeddel sosem tudtál.

Kezdj el minden nap mozogni legalább 20 percet – jógázz, fuss vagy csak nyújts egy picit. A mozgás nem csupán a stresszt oldja, de elősegíti az endorfin, azaz a boldogsághormon termelését is.

Vagyaim.hu Black Friday

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)