Úgy érzed, kiégtél? Így dobd fel mindennapjaidat szülőként

Írta: ,

Az anyaság a világ egyik legcsodálatosabb, de egyben a legmegterhelőbb elfoglaltsága is. Előfordul, hogy az érezheted, hogy már nem bírod tovább, kifogytál az energiából és segítségre van szükséged. Ilyenkor nem szabad szégyellned magad, fásultság, kiégés vagy depresszió ellen próbáld ki a következőket!

1/5 Vállalj munkát

Bár a gyermeknevelés sokszor megterhelő és mellette már szinte semmire nincs energiánk, érdemes mellette belevágni egy mellékállásba.

Lehet az egy olyan elfoglaltság is, amire csak pár órát kell rászánnod hetente, mégis hidd el, sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben.

Új kihívásokkal találod magadat szemben, a munka eltereli a figyelmedet és olyan területre tévedhetsz, ahol lehet sikerélményed.

Egy tanulmány kimutatta, hogy azok az anyukák, akik a kisgyermekük mellett végeznek valamilyen munkát, sokkal egészségesebbek és depresszióra kevésbé hajlamosak voltak, mint azok, akik egész nap otthon vannak.

2/5 Ne félj segítséget kérni

A gyermeknevelés mindenki számára hatalmas kihívás és előfordul, hogy gyakran azt érezzük, lassan összeesünk a fáradtságtól és muszáj egy kis szabad levegőhöz jutnunk. Ha így érzed, ne szégyelld, mindenkivel megesik!

Ilyenkor bátran fordulj segítségért.

Megkérheted a párodat, a szüleidet vagy a legjobb barátnődet, hogy vigyázzanak a gyermekedre, te pedig szánj egy kis időt magadra.

Menj el egy gyógyfürdőbe, mártózz meg egy kicsit, szaunázz vagy egyszerűen csak sétálj egy nagyot, szellőztesd ki a fejed.

Feltöltődsz energiával és újult erővel gyakorolhatod tovább az anyaságot.

3/5 Tervezzetek közös programokat

Úgy érzed, ha egy nap 48 órából állna, akkor sem végeznél a feladataiddal? Mire elmosogatsz, máris tele a mosogató újabb mosatlan edényekkel? Kimostál, de máris összesározták ruháikat a gyerekek? Ne görcsölj, próbálj néha egy kicsit lazítani!

Ahelyett, hogy feldühíted magadat vagy leszidod a gyerekeket, tedd egy kicsit félre a gondokat.

Kell, hogy néha várjanak sorukra a mosatlan edények, dobd fel inkább a mindennapjaitokat: szervezzetek olyan közös családi programokat, amikor te is ki tudsz kapcsolódni.

Menjetek el kirándulni, a házimunkát majd a következő napon befejezed.

 

4/5 Ne akarj tökéletes lenni

Tudjuk, hogy tökéletes édesanya szeretnél lenni. Mindenki erre törekszik, ám jobb lenne mégis elengedni a tökéletesség vízióját, mert sajnos csak nagyon keveseknek sikerül ezt elérniük.

Ne ez a cél lebegjen a szemed előtt, tűzz ki inkább apróbb célokat, majd ha ezeket eléred, jutalmazd meg magadat.

Ne azt nézd, mit nem sikerült megvalósítanod vagy mi sült el rosszul, inkább gondolj arra, mi az, amit aznap elértél és megcsináltál. Ha minden házimunkát megcsináltál és a gyerekek is túl vannak egy sikeres iskolanapon, de a mosásra már nem volt időd, ne bosszantsd magad emiatt, ne is törődj vele, majd holnap azt is megcsinálod.

Inkább lepd meg magad egy csokival - hidd el, megérdemled!

5/5 Ha kell, sírd ki magad

Ha úgy érzed, minden kezd összedőlni vagy már nem bírod tovább a sok feladatot, bátran vonulj be a szobába és sírd ki magadat.

Gondolj arra, senkinek nem könnyű az anyaság, rettentő energiát követel és egyébként is mindenki életében vannak hullámvölgyek.

Lehet, hogy ez egy nehéz időszak, de gondolj a pozitív dolgokra és arra, hogy lesz még jobb is. Hallgasd meg a kedvenc dalodat, meditálj egy pár percet vagy egyszerűen csak pityeregj egy kicsit. Hidd el, hamar megkönnyebbülsz majd és könnyebb lesz a folytatás is.