Lobbanékony természetű anyuka vagy? 3 jó tanács, amivel türelmes mintaszülővé válhatsz

Szőke Angéla
Írta: ,
Lobbanékony természetű anyuka vagy? 3 jó tanács, amivel türelmes mintaszülővé válhatsz

Kép forrása: pexels.com

Az egyik barátnőm mindig elég indulatos személyiség volt, rövid cérnával. Nóri olyan típus, akivel barátként ugyan néha összeszólalkozol, de hamar lecsillapodik és utána egyből megint egy bűbáj. Hirtelen természetét természetesen háromgyerekes anyukaként sem tudja levetni, és míg a gyerekek egészen kicsik voltak, bizony nem egyszer voltam tanúja annak, hogy egy bolt közepén kiabált velük, mert a gyerekek hárman négyfelé szaladtak, mindenki valami zsákmánnyal tért vissza, amit a polcról vett le, de anyjuk nem akarta nekik megvenni.

Nóri a lobbanékony természetét azzal magyarázza, hogy a csillagjegye Ikrek, akik, ugyebár, híresen csekély önuralommal rendelkeznek. Szerintem inkább a genetika és a gyermekkora lehet a ludas, hiszen egy ugyanolyan impulzív anyukával nőtt fel, mint amilyen ő maga, illetve három testvérrel. Kiskoromban bármikor átmentem hozzájuk, a testvérek biztosan veszekedtek valamin – édességen, játékon – és az anyukájuk kedvesen, de hangosan és válogatott szitkokkal próbálta fegyelmezni a káoszt.

Nóri mindent elkövet a mai napig, hogy ne legyen olyan, mint az anyja, így polcain különböző önsegítő könyvek sorakoznak, amikből több-kevesebb sikerrel próbál tippeket átültetni az életébe. Az utóbbi időben viszont mintha tényleg javult volna a helyzet, mert sokkal nyugodtabbnak látom.

Lássuk, mi az a három módszer, ami elmondása szerint segít neki kordában tartani indulatait.

1. Még kitörés előtt higgadj le

Mindenkinél van egy pont, amikor érzi, hogy robbanni fog – ehhez egyeseknek több kell, míg a hirtelen haragú embereknek egyetlen pillanat is elég.

Ez az állapot általában fizikai tünetekkel is jár: a szív gyorsabban ver, izzad a tenyér, egyre szaporább a légzés.

Ez a kitörés előtti állapot, és Nóri azt mondja, még itt kell megfogni a folyamatot. Ilyenkor tudatosan elkezd mélyeket lélegezni és kis szünetet tart, azaz elszámol tízig. „Vagy húszig, ha kell” – mondja nevetve. A titok az, hogy időben fel kell ismerni a tüneteket és még a „robbanás” előtt szünetet kell tartanunk.