Így szoktasd hozzá a gyerekeket a reggelizéshez

Írta: ,

Igaz, hogy még javában dúl a nyár és a 30 fokos hőség, de nem árt időben felkészülni a szeptemberi iskolakezdésre. És most nem a ruhatár frissítésére és a tanszerek megvásárlására gondolunk (bár ez is a fontossági sorrend elején áll), hanem valami egészen másra. A szünet alatt nálatok is gyakran megesik, hogy a család legkisebb tagjai sokáig alszanak, és emiatt aztán a reggeli észrevétlenül kimarad? Ezzel nem vagy egyedül: egy felmérés szerint a gyerkőcök 40%-a inkább kihagyja ezt az étkezést. Persze ez nyáron belefér, de mi lesz szeptembertől, amikor egy egészen más életritmushoz kell hozzászokniuk? Most megmutatjuk, hogyan tudod rászoktatni őket a reggelizésre, és milyen finomságokkal érheted el a legjobb hatást!

Energia és egészség – a reggeli varázsereje Kép forrása: health.howstuffworks.com

Biztosan te sem szeretnéd, hogy a gyerekeid korgó pocakkal üljék végig az első órát, de nem csak ez az egyetlen előnye a reggelizésnek.

Persze azt már ezerszer hallottad, hogy ez a nap legfontosabb étkezése, na de tudod, milyen elképesztő hatásai lehetnek a legkisebbekre nézve?

Egy vasban, kalciumban és vitaminokban gazdag finomság biztosítja a szükséges napi táplálékbevitel harmadát, aminek köszönhetően sokkal energikusabbnak érezhetik magukat.

Sőt, egy felmérés azt is kiderítette, hogy azok a gyerekek, akik naponta reggeliznek, sokkal jobban koncentrálnak az iskolában, és a tanulással is kevesebb gondjuk akad.

Arról nem is beszélve, hogy a túlsúly ellen is bevált módszer. Hiszen míg a kihagyott reggeli ahhoz vezet, hogy a gyerekek a nap további részében többet esznek, addig az egészséges étkezés órákig elmulasztja az éhségüket.

A csapatmunka hasznos motiváció Kép forrása: s685.photobucket.com

A gyerekek imádják utánozni a szüleiket, legyen szó öltözködésről vagy viselkedésről - és ez az étkezés terén sincs másképp.

Mostantól nem kell varázs-recepteket keresgélned, hogy végre sikerüljön rávenned a legkisebbeket a reggelizésre; elég, ha te is csatlakozol hozzájuk az asztalnál.

Sokszor előfordul ugyanis, hogy a gyerekek azért nem esznek ébredés után, mert a szüleiknél sem igazán tartozik bele a rutintevékenységek közé. Ezen kívül az is sokat segíthet, ha előző nap együtt mentek el a boltba kiválasztani, mi legyen a másnapi reggeli.

Ha úgy érzik, hogy ők is dönthetnek az étrend összeállításában, és még az elkészítésben is segédkeznek, máris szívesebben ülnek le az asztalhoz ébredés után.

Persze azért figyelj oda arra, hogy ne csokoládé és cukorka kerüljön a kosárba "reggeli" néven.