Ezt vigye magával tízóraira a gyerek az iskolába

Írta: ,

Jó dolog a tanulás, de sok energiát elvesz a gyerekektől. Ezért fontos, hogy két-három óránként egyenek valamit, amíg iskolában vannak. A táplálékból erőhöz jutnak, a vércukorszintjük egyensúlyban marad, így hosszabb ideig tudnak az órákon figyelni, és jobban működik a memóriájuk. 

Valamit egyen reggel is!

1/5 Valamit egyen reggel is!

A gyerekeknek nem volna szabad reggeli nélkül iskolába indulni, és a tízórainak is bele kellene férnie a délelőttjükbe.

Reggel otthon legalább egy pohár gyümölcslevet, egy bögre kakaót vagy teát inniuk kellene, még ha szilárd táplálékot nem is fogyasztanak a nagy sietség miatt.

Miért fontos, hogy egészségesen és bőségesen egyenek?

Mit adjunk nekik reggel, és mit csomagoljunk be nekik?

Miért egyen reggel és délelőtt?

2/5 Miért egyen reggel és délelőtt?

Amellett, hogy az ennivalótól kitartóbbak lesznek, vitaminokat és ásványi anyagokat is juttatnak a szervezetükbe.

Ezért érdemes egészséges tízórait adni nekik, ami lehet például joghurt, gyümölcs, rozskenyérből készült szendvics.

Így elkerülhető, hogy édességeket majszoljanak, ami elveszi az étvágyukat a következő főétkezéstől, illetve hogy délben farkaséhesen vessék rá magukat az ebédre, és túlterhelt gyomorral, kimerülten kelljen délután tanulniuk.

Szendvics otthonról

3/5 Szendvics otthonról

Mit tehetsz, ha a gyermeked egyszerűen nem szereti azt, amit otthonról visz?

Nos, nem nagy dolog olyan szendvicset készíteni, ami gusztusos, finom, és még egészséges is.

Veszel két szelet jó minőségű kenyeret, ami lehet teljes őrlésű, szezámmagos, tökmagos, korpás, mindennap másféle, és bármi, ami nem fehér.

Teszel közé felvágottat, sajtot vagy tojást, karikákra vágott, ropogós uborkát, sárgarépát vagy salátalevelet.

Hogy még vonzóbb legyen, egészséges összetételű majonézt vagy ketchupot is kenhetsz rá. Adhatsz mellé még szőlőt, almát vagy körtét is.

Kell-e édesség?

4/5 Kell-e édesség?

Szinte minden gyerek szereti az édességet. A gyerekek sokat mozognak, még testnevelés órájuk is van, és a tanuláshoz az agyat is táplálni kell.

Mi nem vonnánk meg tőlük, inkább ügyelnénk arra, hogy laktató és biológiailag értékes fajtát egyen, például teljes őrlésű kekszet, aszalt gyümölcsöt vagy mogyorós étcsokit.

Egy kevés nassolnivaló nem fog megártani nekik. 

A 7-10 éves gyerekek napi energiabevitelének 10 százalékát tegye ki az édesség. Ennyi elegendő és szükséges is, de többet ne egyenek.

Ha az energiaszükségletük 1800-2000 kalória, akkor ilyen forrásból kb. 200 kalóriát vegyenek magukhoz. 

Innivaló

5/5 Innivaló

Fontos az is, hogy a gyerek elég folyadékot vegyen magához. Másfél-két liter folyadékot nekik is el kell fogyasztaniuk napközben.

Tehetsz a gyerek táskájába például gyümölcslevet, ásványvizet, tejes turmixot, kakaót.

A gyümölcslé 100 százalékos legyen, és hígítsd fel egy kicsit ásványvízzel vagy szűrt vízzel, így nem sűrű, és hasmenést sem fog okozni.

Legyen a gyereknek kulacsa, olyan, amit ő választ magának, amiből szívesen iszik, hogy ne cipelje hazafelé is, ami benne van, hogy aztán otthon ki kelljen borítani.