7 tipp, hogy könnyebben menjen az esti altatás

Írta: ,

Nálatok is kőkemény harc az esti altatás? Amikor már végre vége az egész napos káosznak és jöhetne a jól megérdemelt csend és pihenés, akár órákon keresztül kell ringatni vagy feküdni mellette? Ha ismerős a helyzet és szeretnéd a napot nyugodtan és békességben lezárni, fogadd meg a tanácsainkat, hátha könnyebben elalszik a kicsi.

Először is nem árt tudni, hogy pontosan mennyi alvásra van szüksége gyermekünknek ahhoz, hogy egészségesen fejlődjön és kipihenje magát.

Nos akkor lássuk: egy- és hároméves kora között körülbelül 12-14 óra, három- és ötéves kora között 11-13 óra, öt- és tizenkét éves kora között pedig, 10-11 óra az alvásszükséglete.

Mivel a növekedési hormon kizárólag alvás közben tud felszabadulni és a szervezetnek is szüksége van erre a regenerálódáshoz, fontos hogy életkorának megfelelően körülbelül ennyi időt ágyban töltsön a kisgyermek.

Esti ceremónia Kép forrása: bethanymenzel.com

A kicsiknek rendkívül nagy biztonságérzetet ad, ha a dolgok nagyjából ugyanúgy történnek esténként, és ez már az egészen kisbabákra is igaz.

Ahhoz, hogy beálljon a bioritmusuk, minden este ugyanakkor kell lennie a vacsorának, fürdetésnek, esti mesének.

Minden család kialakít egy nyugtató „ceremóniát”, amit a kicsi ismer és el is vár estéről estére.

Ha valami nem úgy történik, mint szokott, azt kockáztatjuk, hogy a gyerkőc elkezdi tesztelni a határokat, huncutkodik, nyűgösködik, az időt húzza, és egyre nehezebbé válik a nyugodt elalvás.