5 gyakori tévhit a terhességről – és a valóság

Írta: ,

A várandósságot hihetetlenül sok tévhit övezi, a szépségápolástól kezdve, a mozgáson és étkezésen át egészen a vitaminok pótlásáig. De vajon mekkora valóságalapjuk van ezeknek az állításoknak? Valóban veszélyes a kávé, a hajfesték, vagy éppen a sport a babára?

Nem lehet mozogni Kép forrása: etsy.com, LuxxCultureCo

Szerencsére ez a tévhit manapság már teljesen megdőlt, talán annyira, hogy sokan átesnek a ló túloldalára. A lényeg itt is az arany középút: ha idáig is edzettél, akkor most se add fel, de természetesen enyhítsd a gyakorlatok nehézségén. Ha viszont semmit sem sportoltál, akkor ne most vágj neki teljes erőbedobással!

Fontos a jó állóképesség megtartása, és persze a vérkeringés fokozása, de csak olyan sportokat űzhetsz, amik nem veszélyeztetik a magzat egészségét, és amik nem emelik meg túlságosan az egyébként is magas pulzusodat. A mozgással várd meg az első orvosi konzultációt, és ha nem vagy veszélyeztetett, nyugodtan sportolj – mindkettőtöknek jót tesz!

Nem szabad kávét inni, májat enni Kép forrása: br.eonline.com

A terhességet érintő tévhitek nem csak a szépségápolásra és a mozgásra vonatkoznak. Igen jelentős listája van annak is, mit ehet, és mit nem a kismama! Először is szögezzük le: tévedés, hogy bármennyit és bármit a tányérodra tehetsz, ugyanis ez nem csak a szülés után okoz gondokat, a terhesség alatt a babára is veszélyes cukorbetegséget válthat ki. Átlagosan napi plusz 200-300 kalóriára van szükséged, nem többre – és persze az sem mindegy, ezt milyen formában pótolod.

Azonban a legtöbb intés felesleges aggodalomkeltés, és szájról szájra terjed: ehetsz felvágottat, májat, ihatsz kávét, és az édességtől sem kell feltétlenül rettegned… Persze akadnak kivételek (pl. nyers hús), de a lényeg a minőség és a mérték!