Babát vársz? Ez a legjobb sport, amit terheseknek ajánlanak

Írta: ,

Az anya általánosan jó egészségügyi állapota – ide tartozik az egészséges testsúly, a jó izomzat és a kiegyensúlyozott vérnyomás – mind megkönnyíthetik a szülést, gyorsítják a regenerálódást és jót tesznek a babának is. A sport tehát ilyenkor is ajánlott, de persze egyáltalán nem mindegy, milyen mozgásformát végzel.

Csak ami jól esik!

Lehet, hogy most úgy érzed, hogy az egyetlen, ami jól esik, az az, ha elterülsz a kanapén és a szoptatós párnát ölelgetve támogatod az egyre gömbölyödő hasadat, de a szakemberek szerint egyértelműen jót teszel magadnak, ha erőt veszel magadon, és mozogsz kicsit.

Egy egészséges terhesség során a mozgásnak elvileg nincs akadálya, de természetesen ilyenkor még inkább figyelemben kell tartanod a saját korlátaidat.

Fontos, hogy nem most van itt a diéta és az alakformálás ideje, a mozgás az izmok kondiban tartását és a jó keringést segítse inkább elő. Ha eddig nem sportoltál, ne most kezdj heti négyszer intenzív aerobic edzésekre járni, és arra is mindig figyelj, hogy változik a súlypontod, változik a tested, így az ügyességi vagy extrém sportok most nem számítanak a te műfajodnak, hiszen sokkal nagyobb a sérülés veszélye.

Az alacsony intenzitású mozgás viszont minden nap javasolt, ha csak az orvosod nem tanácsol mást. Ez segítheti a megfelelő anyagcserét és még az is lehet, hogy este végre sikerül egy igazán jót aludnod! Sportolni tehát jó – már csak az a kérdés, hogy mit?

A terhesjóga a legjobb, de vannak más alternatívák is

A kimondottan a várandóssággal járó változásokra, valamint a szülésre felkészítő terhesjóga a szakértők szerint egyértelműen a legjobb és legbiztonságosabb választás a kismamáknak, de itt is tiszteletben kell tartanod a saját korlátaidat. Ha elmész egy jógaórára, lesznek olyan kismamák, akik a várandósság előtt maratont futottak, és olyanok is, akik egészen idáig halogatták a gerinctornát is, és most kaptak észbe, hogy valami mozgásra szükségük van.

Kép forrása: rawpixel/depositphotos.com

Figyelj a tested saját jelzéseire: ha valami nem tesz jót neked, akkor azonnal érezni is fogod ezt, ne erőltess semmit, ne azt figyeld, mások mit bírnak. Fokozottan igaz ez abban az esetben, ha nem jógaórán, hanem otthon, videókat követve végzed a gyakorlatot, hiszen ekkor még egy tapasztalt edző szeme sem lesz rajtad.

Ha a jóga nem a te műfajod, akkor rögtön második helyen ott áll az úszás, ami nem csak a keringést segíti, de a lebegés nyugtató hatással van mamára és babára is, ráadásul tehermentesíti a második-harmadik trimeszterre már alaposan megfáradt ízületeket.

Bár az úszásnak egyértelműen kedvezőek a hatásai, és a terhességgel járó hátfájást is enyhíti, a lehetséges fertőzések miatt mégis sokan tartanak tőle. Ha te is félsz ettől, akkor beszélj az orvosoddal, ha pedig egyébként is hajlamos vagy a hüvelyi fertőzésekre, akkor tényleg érdemes lehet más sportot választani.

Ha eddig nem végeztél semmiféle mozgást, és most is nagyon óvatos akarsz lenni, akkor a legjobb megoldás az egyszerű séta lesz: esténként tegyetek egy kört gyermeked apjával, szintén figyelve a tested jelzéseire, nem túlságosan megerőltetve magadat. Lehet, hogy induláskor semmi kedved nem lesz felkelni, de meglátod, a mozgás hatására felszabaduló boldogság hormonok sokat fognak segíteni abban, hogy a várandóssággal járó kellemetlen tüneteket is könnyebben viseld.