Kávézni sem szabad? 5 tévhit a kismamákkal kapcsolatban

Kovács Andrea
Írta: ,
Kávézni sem szabad? 5 tévhit a kismamákkal kapcsolatban

Kép forrása: andrialindquist.com

A kismamaság – és a szülőség – útja kéretlen tanácsok és elbizonytalanító tévhitek sokaságával van kikövezve, melyek közül a rengeteg tiltólista a legijesztőbb. Szerencsére azonban a természet nem bánik olyan szigorúan a leendő anyákkal, mint azt sokan gondolják, és egy csomó félelemről bizonyosodik be, hogy valójában alaptalan, a tiltás pedig szükségtelen!

Kávé Kép forrása: anotherhouseblog.com

Sok kismama az első néhány hónapban már csak a kávé illatától is rosszul van, míg mások épp ekkor kívánják jobban.

Bármelyik táborba is tartozol, jó tudnod, hogy napi 150-200 mg koffein a kutatások szerint ártalmatlan a babára nézve, így egy-két bögre finom tejeskávét vagy cappuccinót nyugodtan elfogyaszthatsz naponta.

Különösen jól jöhet a kávé, ha alacsony a vérnyomásod, és emiatt aluszékony vagy, szédelegsz!

Biciklizés Kép forrása: witanddelight.com

A terhesség alatti biciklizésről igazán megoszlanak a vélemények. A legnagyobb ellenérv, hogy esés esetén megsérülhet a kismama hasa, ezáltal pedig akár a magzatnak is baja lehet.

A feltevés jogos, ugyanakkor egy gyakorlott kerekezőnek érdemes végiggondolnia, hogy az elmúlt x évben hányszor esett el, és ha ez a szám a nulla felé konvergál, akkor lehet, hogy mégsem jelent olyan nagy kockázatot a két keréken való közlekedés.

Az más kérdés, hogy egy idő után a növekvő pocak miatt nem lesz kényelmes bringára ülni, és természetesen veszélyeztetett terhesség esetén sem ajánlott.