Jógagyakorlatok a harmadik trimeszterben

Fischer Anna
Írta: ,
Jógagyakorlatok a harmadik trimeszterben
A terhesség harmadik harmadában már lényegesen jobban érezhető a testünkben végbemenő változások és ezek következményei. Kifejezetten nagy lesz a hasunk, ami derékfájdalmakkal is járhat, hiszen testünkön nem elosztva jelenik meg a súly nagyobbik része. Lássunk néhány gyakorlatot, amelyekkel kicsit könnyebben viseljük majd várandósságunk utolsó hónapjait!
Korábbi gyakorlatok

A terhesség utolsó harmadában már sok gyakorlatot nem ajánlatos, vagy egyszerűen már nem is tudjuk őket elvégezni, de a második trimeszterben végzett gyakorlatok közül megtarthatjuk például a pillangó és a hasi nyújtó pózt is, hiszen mindegyik segít a megterhelt izmaink ellazításában, és nagy segítséget nyújtanak majd a baba kihordásában.
Fontos azonban, hogy most ne végezzünk olyan gyakorlatot, amihez sokáig háton kell feküdnünk, mert a méh nyomhatja a verőeret.

Vállkörzés egy karral

A vállkörzést először csak egy karral végezzük. A kézfejet tegyük az azonos oldali vállhoz, majd a könyökünkkel rajzoljunk köröket, így forgatva a vállakat.

Próbáljuk fokozni a körzés sebességét és közben figyeljünk arra, hogy a kéz lehetőleg ne mozduljon el a vállakról.
Csináljunk 5-10 körzést mindegyik irányba, majd végezzük el a gyakorlatot a másik kezünkkel is. A gyakorlat rendszeres végzése segít a kar- és vállizmok frissen tartásában, elősegítik a megfelelő véráramlatot és enyhítik a hátfájást is.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!