Így lehet egészséges a mozgás a babavárás idején

Írta: ,

Hat hétig edzés-stop

Szülés után az első hat hétben egyáltalán nem ajánlott semmiféle sporttevékenység a korábban megtanult intimtornán kívül.

Az orvosi kontrollt követően, ha a kismama érez magában erőt, egyre hosszabb babakocsis illetve hordozós sétákat javasolnék. Később pár gyakorlatot otthon elvégezhet, amit várandós tornán tanult, hogy az erőnlét javuljon, illetve megvizsgálhatja, hogy szétnyílt-e a hasizma, és ha igen, érdemes megtanulni egy gyakorlatsort, amivel vissza tud húzódni. A szoptatás alatt sem szabad túlfárasztania magát az anyukának, inkább ekkor is a felfrissülés, közérzet és erő javítása a cél, mint várandósság idején, valamint nagyon fontos az elvesztett folyadék visszapótlása – magyarázta a gyógytornász.

A heti 3-4 edzésnél többnek egyébként sincs értelme a túledzés miatt, így ennél többet nem javasol a szakember szülés után sem.

Persze, ha többféle mozgásformát csinál valaki – tette hozzá –, akkor lehet váltakozva akár minden nap is beiktatni egy kis sportot a napirendbe.

Kíméletes mozgásforma

Bozsik Ildikó, személyi edző a gyógytornászhoz hasonlóan azt javasolja, hogy aki babavárás előtt sem sportolt semmit, az ne akkor akarja elkezdeni, amikor áldott állapotba került.

Aki alapból sportos életmódot folytat, annak természetesen ajánlott a mozgás a terhesség ideje alatt is, viszont ügyelni kell arra, hogy a megválasztott mozgásforma kíméletes legyen, és ne terhelje túl a kismama szervezetét. A könnyed aerob mozgásformák – mint a kerékpár, gyaloglás, ellipszis –, szakember által vezetett gerinctorna, kis súlyokkal végzett súlyzós edzés mind-mind nagyon jó hatással lehet a kismama szervezetére” – magyarázta Bozsik Ildikó.

Véleménye szerint azok a kismamák, akik a babavárás előtt is rendszeresen mozogtak, úgysem fogják kibírni, hogy a terhesség ideje alatt ne mozogjanak.

Ez nem is probléma, hiszen szakszerű felügyelet mellett igenis fontos a mozgás, akár egészen a 8. hónapig, ha nem veszélyeztetett terhességről beszélünk. A gerinctorna pedig fontos lenne azok számára is, akik azelőtt nem mozogtak semmit, hiszen a pocak növekedésével előjöhet a hátfájás, amely az izomegyensúly megbomlásából adódhat – vélekedett a személyi edző.