Álmod a babavárás? 5 finomság, ami elősegíti a fogantatást

Írta: ,

Minden mindennel összefügg az emberi szervezetben, így aligha meglepő, hogy az elfogyasztott ételek óriási szerepet játszanak abban, hogy sikerül-e teherbe esned. Felsorolunk néhány csemegét, amely hozzájárulhat, hogy mielőbb kerekedjen a pocid.

Avokádó

A nálunk még mindig méltánytalanul mellőzött gyümölcs tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, esszenciális zsírsavakkal, fehérjével, könnyen hasznosítható szénhidráttal és rosttal – tehát egyébként is megéri enned.

Ami miatt azonban gyermekvállalásra készülvén különösen hasznosnak találják a szakértők, az a kimagasló E-vitamin tartalom: ez hozzájárul a méh belső falának épségéhez.


Megéheztél? Avokádós-tökmagos ínyenc saláta


Ez kulcsszerepet játszik a megtermékenyített petesejt megtapadásában és beágyazódásában, hiszen a sikeres várandóssághoz nem csupán két ivarsejt találkozása szükséges.

Az avokádó folsavtartalma ráadásul az embrió egészségét is védi, mivel elősegíti a nyitott gerinc kialakulásának megelőzését.

 

Cékla

Bizonyára hallottad már, hogy a vörösbor híres antioxidánsa, a rezveratrol sikeresen felveszi a harcot a korral járó termékenység-visszaeséssel, ráadásul múlhatatlan szerepe van a szív- és érrendszer egészségének megőrzésében.

Mivel azonban leendő kismamaként semmiképpen sem ajánlott alkoholban keresned a tápanyagot, inkább a céklát ajánljuk.

Ez a zöldség olyannyira hatékony, hogy a kivonatából készült étrend-kiegészítőt gyakran sportolók is alkalmazzák, mert a fokozott oxigénellátás révén testbarát módon javulhat a teljesítményük.

A szakértők egyébként mesterséges megtermékenyítéssel próbálkozó hölgyeknek is ajánlják kiegészítő kezelésként, hiszen elősegíti a beültetett embrió megtapadását.