A terhesség alatti alvásgondok 8 lehetséges oka

Sütő Gyöngyi
Írta: ,
A terhesség alatti alvásgondok 8 lehetséges oka

A terhesség utolsó harmadában az alvási szokások gyakran megváltoznak. A leggyakoribb panaszok a szapora szívverés, a gyakori éjszakai vizeletürítés, a kényelmetlen ágyban fekvés, a vádligörcsök, a hátfájás, a nyomasztó álmok és a félelem a szüléstől. Az alvás körüli gondok hozzátartoznak a terhességhez. A szülés után természetszerűen megszűnnek, de a terhesség alatt is van mód a kellemetlenségek enyhítésére.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy az éjszakáid a terhesség időszakában elviselhetőbbek legyenek?   Szapora szívverés

A szapora szívverés okozója a vér térfogatnövekedése és a szív többletmunkája. A légszomj a vér lecsökkent hemoglobinszintje miatt keletkezik, ez vaspótlással megszüntethető.    Gyakori vizeletürítés éjszaka

A terhesség előrehaladtával ez a jelenség egyre gyakoribb. Az váltja ki, hogy a megnövekedett méh nyomja és ingerli a húgyhólyagot. Ha a vizelést fájdalom, csípős érzés kíséri, akkor hólyaggyulladásról van szó, és orvoshoz kell fordulni.    Kényelmetlen az ágyban fekvés

Minél nagyobb a hasad, annál nehezebben tudsz az ágyban megfordulni. Speciális párnával, úgynevezett szoptatós párnával, alátámaszthatod a hasadat (ezt a nevének megfelelően később is remekül lehet használni a könyököd és a kisbabád kényelmes fekvő helyzete érdekében).    Vádligörcsök

Ha a vádlid görcsöl, akkor a sarkadat nyomd erősen az ágyhoz, vagy kelj fel, és állj rá arra a lábadra, amelyikben a görcs keletkezett. A magnéziumhiány fokozza a görcsre való hajlamot. Ügyelj arra, hogy elegendő magnézium tartalmú élelmiszert egyél, például fogyassz sok tejterméket, banánt, körtét, mazsolát, mákot, paradicsomot, olajos magvakat.   Hátfájás

Ha hát- és deréktájéki fájdalom kínoz, akkor fontos, hogy az ágyban olyan pózt vegyél fel, amely a lehető legkényelmesebb. Használj párnákat a gerinced tehermentesítéséhez! Tegyél (szoptatós)párnát a hasad alá, vagy egy keményebb párnát a hátad alá támasztéknak.   Nyomasztó álmok és rémálmok

A rossz álmok a terhesség időszakában nem gyakoribbak, mint máskor, csak ilyenkor sokan jobban emlékeznek az álmaik részleteire, mert a tudatalatti több információt küld a tudat felé, és az álombeli képek és érzések a fantáziájukra is másként hatnak, mint nem-terhes állapotban. Sokat segíthet, ha úgy könnyítesz a lelkeden, hogy az álmaidat valakinek elmeséled. Az álomfejtéssel ne fáradozz, hiszen a rémálom a szorongásod következménye, ne terheld magad még az értelmezésével is, mert esetleg téves következtetésre juthatsz.    Szorongás, félelem a szüléstől 

Ha félsz attól, hogy mi minden történik majd, miket fogsz fizikailag érezni, amikor a kisbabádat világra hozod, akkor iratkozz be egy szüléstanfolyamra. A tanfolyamon megtudhatod, hogy miként zajlik a szülés, és elsajátíthatsz olyan gyakorlatokat, amelyek a szüléskor a segítségedre lehetnek. Válassz olyan orvost és a szülésznőt, akikben megbízol, és kérdéseidet tedd fel nekik.    Probléma az elalváskor

Ha nehezen alszol el, ne forgolódj nyugtalanul egész éjjel, inkább kelj fel, és csinálj valamit, ami jólesik. Hallgass zenét, szörfözz az interneten, írj valakinek levelet vagy e-mailt. Ha elfáradsz, feküdj le, és így már valószínűleg hamar elalszol.