4 tipp, hogy anyaként is jó nőnek érezd magad

Írta: ,

Újdonsült anyukaként valószínűleg a legtöbb gondolatod a kisbabád körül forog, és a mindennapjaid elsősorban róla szólnak – ez teljesen természetes. Ugyanakkor a babás hétköznapokban a legtöbb édesanyához hasonlóan bizonyára te is igényled, hogy ha akár csak 10 percre is, de kiszakadj a koszos pelenkák bűvköréből, és csak magadra figyelj. Mutatunk néhány egyszerű trükköt, melyeket bevetve garantáltan jobban – és jobb nőnek – érzed magad a bőrödben. 

Ötperces smink Kép forrása: Pudra.com

1/4 Ötperces smink

A GYES ideje jellemzően nem az az időszak, amikor a tükör előtt ülve szép komótosan kipróbálgathatod, melyik árnyalat passzol jobban a szemedhez, hiszen könnyen lehet, hogy egy örökmozgó csöppség mellett még a hajmosás vagy szemöldökszedés is luxusnak számít, nem hogy a sminkelés.

Pedig önbecsülésednek mindenképpen jót tesz, ha nem folyton egy lestrapált, fakó arc néz vissza a tükörből, így ha korábban is sminkben voltál csak igazán magabiztos, a baba mellett se mondj le róla – csak tanuld meg pár perc alatt elkészíteni.

Alapozó helyett használj színezett hidratálót, így máris megspórolsz egy lépést, satírozd át a szemöldököd, arccsontodra tegyél egy kis pirosítót, és készen is vagy.

Noha a szemedre nem kentél semmit, mégis sokkal üdébbnek hat az arcod, és este a lemosással sem kell annyit bajlódnod.

Egy kis relax a habokban

2/4 Egy kis relax a habokban

A szokásos esti villámgyors tusolás helyett, amikor már elaludt a csemete, engedd tele a kádat kellemes meleg vízzel, tegyél bele lazító tengeri sót, majd cseppents bele néhány csepp citromfű vagy levendula illóolajat.

Merülj el a habokban, és élvezd a só és olajok nyugtató hatását – néhány, a kád szélére helyezett gyertyával fokozhatod a hatást.

Kapcsold le a villanyt, és kivételesen próbálj meg semmire sem gondolni – ugye, milyen nehéz?

Ne siess, szánj legalább 15 percet a kellemes fürdőre.

Hozd magad lendületbe

3/4 Hozd magad lendületbe

A kisbaba gondozása ugyan sokszor felér egy durva cardio edzéssel, ám ahhoz, hogy igazán kikapcsolj, és jobban érezd magad a bőrödben, célzott, gyerek nélkül végezendő mozgásformát ajánlunk.

Ha nem akarsz eljárni otthonról, akkor is iktass be akár napi szinten, de legalább heti egy-két alkalommal 20-30 perc sportot.

Rengeteg olyan program és videó létezik, ami a kifejezetten kevés szabadidővel rendelkező, sportolni vágyók igényeihez igazodik – például a Beachbody.com-on könnyen kiválaszthatod a számodra megfelelő edzésformát.

Ha valami könnyedebbet szeretnél, próbáld ki a jógát, a Youtube-on keresgélve akár 10-15 perces, könnyen elsajátítható videókat is találsz – meglátod, nem csak testileg, szellemileg is frissítően hat.

Ha estére már hullafáradt vagy, használd ki, amíg napközben alszik a baba, és igazítsd az alvásidejéhez a sportot - legjobb, ha előtte megszoptatod, és a jó tartást biztosító sportmelltartóról se feledkezz meg. 

Házi wellness Kép forrása: Sheknows.com

4/4 Házi wellness

Ahogy már említettük, és bizonyára magad is tapasztalod, anyaként az életedben nem kimondottan a szépségápolás van fókuszban.

Ha te is folyton halogatod az időpontkérést a kozmetikusnál vagy a fodrásznál, mert sajnálod rá az időt, vagy nem tudod kire bízni a csemetét, egyszerűsítsd le a dolgot, és kérd meg egy ügyesebb barátnődet, a szakember helyett vegyen ő kezelésbe.

Ha házhoz jön, a gyerkőc felügyeletével sem kell bajlódnod, mégis élvezheted a kényeztetést.

Párodat is bevonhatod a házi wellnessbe – egy frissítő masszázs is akkor csodákra képes, ha nem masszőr végzi, persze csak akkor, ha a gyerek nem ugrál közben a fejeden.