3 sport, ami várandósan is kondiban tart

Írta: ,

Bár a terhesség minden nő szervezete számára komoly megterhelés, hiszen nagy változások mennek végbe a testben, viszonylag rövid idő alatt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy 9 hónapon keresztül feltett lábakkal kell pihenni. Hiszen ilyenkor még fontosabb, hogy jó formában maradj! A sporttal pedig nem csak a terheskori cukorbetegség kialakulását csökkentheted, de a kikerülhetetlen pluszkilókból sem szalad fel több a kelleténél. Egyúttal jobban is érzed majd magadat a bőrödben - ha pedig te boldog vagy, boldog a baba is, így mindenki jól jár.

Mire figyelj, mielőtt sportolni kezdesz?

Ha várandósan kezdesz sportolni, vagy folytatnád a sportolást, először mindenképpen kérd ki az orvosod véleményét.

Ha nem vagy veszélyeztetett, és nincsen semmiféle komplikáció, akkor valószínűleg az orvosod is arra biztat majd, hogy maradj aktív, természetesen a szokásosnál is nagyobb figyelmet fordítva magadra, és tiszteletben tartva a határaidat, amelyek akár egyik napról a másikra is változhatnak.


Normális, ha...? A terhesség furcsa tünetei


Tarts mértéket, és mindenről informáld az orvosodat - ez a két alapszabály, ha terhesen is sportolni szeretnél.

Türelem, bemelegítés, és sok folyadék

Várandósan különösen fontos, hogy bemelegíts, hiszen egy izom meghúzódása vagy egy sportsérülés most különösen kellemetlen lehet.

Az edzés előtt hagyj időt magadnak az izmok felmelegítésére, edzés után pedig mindenképpen vezesd le a gyakorlatokat néhány nyújtó gyakorlattal.

Ne feledd, hogy nagyon sok minden változik most a testedben, ezért különösen fontos, hogy az izmaid ne merevedjenek meg.

Fordíts fokozott figyelmet a folyadékbevitelre is, így egyenletes marad a vérnyomásod, és a baba sem szenved semmiből hiányt.

Ha nem pótolod az elvesztett folyadékot, fontos ásványi anyagok ürülhetnek ki a testedből, amikre most mindkettőtöknek szüksége lenne.