Ruhamárkák, amik zöldebbek, mint gondolnád

Írta: ,

Sokat hallani a legnagyobb ruhamárkák környezetszennyező szokásairól, szerencsére azonban bőven akadnak olyanok is, amelyek figyelnek a természet megóvására, és igyekeznek minél zöldebben megoldani a gyártást.

Adidas Kép forrása: urbanoutfitters.com

1/4 Adidas

2012-ben az Adidas piacra dobott egy ötvenezer darabos, limitált szériás pólókollekciót, amelyet az úgynevezett DryDye technológiával készítettek.

Ez egy olyan színezőeljárás, amelyben 50%-kal kevesebb kémiai anyagot használnak fel, és a gyártás 50%-kal kevesebb energiát őröl fel, mint a hagyományos módszerek esetében.

2012 óta egyre több ruhánál használják ezt a módszert, így nem csak maguknak takarítanak meg pénzt, de a környezetet is óvják.

Levi's Kép forrása: firegypsyvintage.com

2/4 Levi's

A ruhamárka Waste < Less kollekciójának készítésénél 20%-ban olyan anyagot használnak fel, amely emberi hulladékból készül.

Ez általában újrahasznosított műanyagüvegeket jelent, melyek rendkívül károsak a környezetre, így nagyon fontos redukálni a természetben való jelenlétüket.

2013-ban 11,9 millió palackot használtak fel Levi's ruhák elkészítéséhez, ami a szárazföldi környezet mellett az óceánok épségét is megvédi.

H&amp;M Kép forrása: hm.com

3/4 H&M

Az egyik legnagyobb hazai fast fashion márkának is vannak környezetvédelmi törekvései.

A H&M Conscious kapcsán a cég például 78%-ban csak megújuló energiát használ a gyártáshoz, 2014-hez képest pedig 56%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátást regisztráltak egész 2015-ben.

2016 elején a H&M társult a WWF-hez, hogy együtt még lejjebb tornázzák a szén-dioxid-kibocsátást nem csak a ruhamárkánál, hanem más cégek esetében is.

C&amp;A Kép forrása: styleandblog.com

4/4 C&A

A ruhamárka még kishal a cápák között, de már tesz lépéseket afelé, hogy a fenntartható divat útjára lépjen.

Környezetbarát törekvéseit elsősorban a fenntartható pamutültetvényekre koncentrálja, és egy egész honlapot szentel annak, hogy ezt be is bizonyítsa.

A C&A képviselői gyakran járnak a fenntartható divattal kapcsolatos konferenciákra is, így valószínűleg nem kell már sokat várni arra sem, hogy saját, igazán környezetbarát kollekcióval álljanak elő.