Miért szeretjük annyira a francia márkákat?

Zabolai Margit
Írta: ,
Miért szeretjük annyira a francia márkákat?

Kép forrása: shutterstock

Legyen szó divatról, sminkről vagy parfümről, ha a márka francia, akkor az már fél garancia a sikerre. De miért vagyunk annyira oda a francia termékekért? A válasz a hagyomány és a francia életstílus mellett a megbízható és kiemelkedő minőséget nyújtó márkákban keresendő. (x)

Haute couture, a divat művészete

Párizs mindig is a képzőművészet, az alkotói szabadság, az újító gondolatok bölcsője volt, elég csak például Ady Endrére gondolni, aki megszállottan rajongott a friss levegőjű, újító szellemű és igényes párizsi légkörért. Ma már szinte hagyománynak tekinthető, hogy a franciák szeretnek mindent művészeti szintre emelni, legyen szó akár az ételekről, borokról, utcai performanszokról vagy éppen a divatról és a szépségápolásról.

Itt született meg az haute couture, vagyis magas szabászat is, melynek első művelője Charles Frederick Worth angol divattervező volt, aki Párizsban tevékenykedett.

A ma már levédett nevet csak bizonyos divatházak használhatják Franciaországban, melyeknek rendkívül magas követelményeknek kell megfelelniük, de a köznyelvben haute couture-nek nevezünk minden kézzel készített, kiváló alapanyagokból, nagyon magas minőségben, és egyedi megrendelésre készített ruhadarabot, amely már-már művészeti értéket képvisel.

A Givenchy, a Chanel vagy éppen Jean Paul Gaultier és Christian Dior haute couture divatházak, melyek ikonikus dizájner ruhákat, táskákat és cipőket készítenek, így nem túlzás, hogy például Claude Monet, Marcel Proust vagy akár Edgar Degas mellett ők is méltó módon járulnak hozzá ahhoz, hogy a francia termékeket a magas színvonallal és minőséggel kössük össze.

Márkák, melyek felértek az elvárásokhoz

A hagyományok tehát megteremtették a francia brandekhez kötődő asszociációkat, de mindez nem sokat ért volna azok nélkül a márkák nélkül, amelyek napjainkban is megfelelnek ezeknek az elképzeléseknek, így nem okoznak csalódást akkor sem, ha nagyon nagy elvárásokkal vásároljuk meg őket.

Yves Saint Laurent divattervező például egyszerre végletekig elegáns és könnyed, mégis forradalmi látásmódját a nevéhez kötődő illat- és sminkmárkában is megjeleníti.

Igazi géniuszként nem csak egy-egy ikonikus ruhát (például az addig csak munkásruhaként viselt overall kifutókra tervezett változatát) alkotta meg, hanem stílust teremtett: az egyéniség, a kreativitás és a luxus szimbóluma, amit nehéz körülírni, viszont remekül vissza lehet adni például egy parfüm illatában. Kozmetikumai szintén nem csak magas minőségükkel lettek a vásárlók kedvencei: egy egyszerű rúzs vagy alapozó tégelye is a luxust és az extravaganciát tükrözi, olyan, mintha egy-egy gondosan megmunkált ékszert vennénk a kezünkbe, amikor reggel a sminkünket készítjük, és pontosan ez a franciás életérzés az, amit az Yves Saint Laurent visszaad, és ami miatt a világ kedvencei között szerepel.

Szintén egy ifjú zseni lángelméjét dicséri az egészen más vonalon mozgó L'Occitane en Provence, az egyik legismertebb francia kozmetikai márka.

Olivier Baussan 1976-ban, 23 évesen egy desztillálókészülékkel, egy apró kamionnal és alapos növényismerettel felszerelkezve céget alapított, és esszenciális rozmaringolajat kezdett árulni a helyi piacon, hogy megvédje szülőföldje, Provence hagyományait. A képbe gyorsan bekerült a környékre oly’ jellemző levendula, és a külföldi utazások során felfedezett shea vaj, és mára a L'Occitane a természetes alapanyagú, levendulaillatú és legkiválóbb minőségű piperékről híres. Finom parfümjei mellett minőségi szappanokat, kondicionálokat, testápolókat forgalmaz, melyek egyszerű, de nagyszerű összetevőikkel a francia nők legendás szépségének titkát őrzik.

A bőrápolás ugyanis hozzátartozik a francia szépségrutinhoz, és nem is veszik fél vállról ezt a természetes szépség hirdetői. 1968-ban a Vogue magazinban megjelent egy interjú egy bőrgyógyásszal, amit maga Estée Lauder is olvasott, és ez inspirálta arra, hogy megteremtse a tökéletes, hipoallergén bőrápolót. Így született meg a Clinique termékcsalád, amely napjainkban női és férfi parfümöket, valamint komplett arc- és testápolást kínál nők és férfiak számára.

Az összes ápoló Clinique kozmetikai termék szigorú allergia teszteken esik át, ezért a legérzékenyebb bőrre is alkalmasak.

A francia minőségtől mára elválaszthatatlan márkanevek Coco Chanel, Thierry Hermès, Louis Vuitton és Mario Prada nyomdokaiban járva a garanciát jelentik arra, hogy a francia brandekkel szemben még sokáig magasak legyenek az elvárásaink, és a legkiválóbb alapanyagokra, a művész igényességre és a mindennapokban elérhető luxusra gondoljunk, ha egy francia termék nevét halljuk.

Fotó: fashionstock/depositphotos.com