Biztosan kiszárad a bőröd, ha ekképpen zuhanyzol. Mutatjuk, hogyan kell!

Írta: ,

Télen nagyon sokunk életét keseríti meg a száraz bőr, ami ellen, úgy tűnhet, nem nagyon tudunk mást tenni, mint masszívan testápolózni magunkat. A problémát viszont jobb lenne a gyökerénél elkapni – szakértők szerint könnyen lehet, hogy a zuhanyzási szokásaid is csak rontanak a dolgon. Fogadd meg ezeket a tanácsokat, és tegyél meg mindent azért, hogy a szárazság ki se alakulhasson!

Nem jó, ha túl sokáig zuhanyzol

Bár paradoxonnak tűnhet, minél tovább zuhanyzol, annál szárazabb lesz a bőröd, és ez kifejezetten igaz arra az esetre, ha a zuhanyvíz még forró is. 

Bőrgyógyászok azt javasolják, hogy napi tíz percnél ne tölts többet a zuhany alatt vagy a kádban, ez az időmennyiség pont elég arra, hogy meg tudd magad tisztítani, de ne száradj ki teljesen.

Plusz, ez a tipp még a környezetnek is jót tesz, hiszen a bolygón lassan elfogy az édesvíz, teljesen felesleges csak folyatni magadra.

Ne dörzsöld a bőrödet!

Ha túl erőszakosan törlöd meg fürdés vagy zuhanyzás után a bőrödet, az sem tesz neki túl jót. A legjobb megoldás az, ha gyengéden felitatod a nedvességet a bőrödről, aztán rögtön hidratálsz, ami visszapótolja az elvesztett vizet. Az egész testedet kend be, de érdemes a dekoltázsodra, a nyakadra és az arcodra speciális krémet használni.

Túl erős kemikáliákat tartalmazó tisztítószered van

Nem tesz jót a bőrödnek, ha túl színes-szagos tusfürdőt használsz, mert annyi felesleges kémiai anyagot tartalmazhat, ami csak szárítja a bőrödet.

A legjobb döntés az, ha olyan tisztálkodószereket szerzel be, amelyek teljesen illatanyagmentesek, és minél természetesebbek, így kiküszöbölheted, hogy az ilyen anyagok szárítsák ki végül a bőrödet.

rawpixel/depositphotos.com

Nem mindegy, milyen a víz sem

Biztosan észrevetted már, hogy a különböző helyeken máshogy reagál a bőröd a zuhanyzásra – ez azért is lehet, mert mindenhol más a víz ásványianyag-tartalma. 

Ha a víz túl kemény, akkor az sokkal jobban szárítja a bőrödet, ezért ha úgy érzed, hogy otthon sokkal rosszabbul reagál a zuhanyzásra, vizsgáltasd ki, és szerezz be egy zuhanyszűrőt.

Használj mélyhidratáló krémeket!

Nem elég a nyáron használt laza hidratálókrém – télire sokkal komolyabb védelemre van szüksége a bőrödnek, úgyhogy jobb, ha beszerzel valami nehezebbet a hidegben. Minden zuhanyzás után gondosan kend be vele az egész testedet, különösen odafigyelve a kézfejedre, a könyöködre és a térdeidre, itt ugyanis könnyebben szárad a bőr.