Száraz a bőröd? – 5 étel, ami segít a problémádon

Írta: ,

Télen nem csak a kinti levegő lesz szárazabb, de a fűtés miatt a lakás levegője is, amitől a bőröd kicserepesedik, kiszárad, ezért még több törődést igényel. Ilyenkor nem csak külsőleg, különféle krémekkel és pakolásokkal javíthatsz bőröd állapotán, de különféle tápanyagok bevitelével is visszanyerheted bőröd egészséges ragyogását.

Avokádó

1/5 Avokádó

Avokádó rengeteg vitamint tartalmaz, többek között magas C és E vitamin tartalommal bír, amelyek segítenek megőrizni a bőröd nedvességtartalmát.

Az egészséges zsírokban gazdag ételek, mint például az avokádó fogyasztása rendkívül jó hatással van a száraz bőrre.

Tehát, ha egészséges és szép bőrt szeretnél, akkor mindenképpen iktasd be az étrendedbe ezt az egészséges zsírokban gazdag ételt.

Fogyaszthatod salátaként, de akár reggelire egy szelet rozskenyér mellé a szokásos paprika és paradicsom helyett is.

Tojás

2/5 Tojás

Télen nem csak bőrünk, de hajunk és körmeink is ki vannak téve az extrém időnek, ezért elengedhetetlen, hogy ezek ápolására is időt fordítsunk. Erre az egyik legjobb megoldás, ha heti több alkalommal fogyasztasz tojást.

Bár a tojás sárgájának állítólag magas a koleszterin tartalma, azért mértékkel, salátába vagy teljes kiőrlésű kenyérrel fogyasztva nem árthat.

Már csak azért sem érdemes nélkülözni az étrendből, mivel rendkívül gazdag B5, B12 és E-vitaminokban, amely vitaminok rendkívüli szerepet játszanak a haj és a körmök növekedésében és egészségének megőrzésében.

A tojást nem csak belsőleg alkalmazhatod, de külsőleg, akár hajpakolásként is használhatod!

Halfélék

3/5 Halfélék

A különféle tengeri halak úgy, mint lazac, makréla, szardínia vagy a tonhal rendkívül gazdag omega-3 esszenciális zsírsavakban, ami nem csak a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának megelőzésében játszik nagy szerepet, de stimulálja a megfelelő bőr és az egészséges haj növekedését is.

Mivel az esszenciális zsírsavakat a szervezetünk önmagától nem képes előállítani, ezért külsőleg kell a szervezetünkbe juttatni, erre az egyik legjobb megoldás, ha heti több alkalommal fogyasztunk tengeri halféléket vagy akár étrend-kiegészítők formájában juttatjuk a szervezetünkbe.

Kerüld azonban a zsírban kisütött, paníros halak fogyasztását, mert ezek éppen az ellenkező hatást érheted el, hiszen a telített zsírok rendkívül rossz hatással vannak az érrendszerre!

Spenót

4/5 Spenót

A spenótot és általában a zöld színű zöldségeket magas vas tartalmuk miatt érdemes fogyasztani.

De nem csak vasat, hanem omega-3 zsírsavat, A, B és E-vitamint is tartalmat, amelyek segítenek az immunrendszer és a bőr egészségének védelmében.

Fogyaszthatod főzelékként, de frissen salátaként egy kis avokádóval és magvakkal megszórva is.

A „k” betűs zöldek fogyasztásával azonban bánj csínján, mert felpuffadhatsz tőlük, ezért ha lehet a munkahelyre ne vigyél ilyesmit ebédre.

Csonthéjasok és magvak

5/5 Csonthéjasok és magvak

A különféle csonthéjasok és magvak omega-3 zsírsavakban, A, B és E-vitaminokban, telített zsírokban, ásványi anyagokban valamint aminosavakban gazdagok. Ezek együtt nem csak hidratálják a bőrödet, de segítenek megőrizni annak rugalmasságát, sejtregeneráló hatásuk van és megvédik a bőrt a káros hatásokkal szemben.

A mandula, mogyoró, földimogyoró, a pisztácia, a napraforgómag valamint a tökmag mind tartalmazza ezeket a hasznos vitaminokat, ezért akár napi szinten rágcsálnivalóként fogyasztva is nagyon jó hatással lehetnek nem csak a bőrödre, de a szervezetedre is. Fogyaszthatod őket reggelire a joghurtba vagy a zabpelyhedbe szórva, de készíthetsz magadnak len- és szezámmagból ropogós ostyát is.

Figyelj rá, hogy egyszerre soha ne fogyassz nagyobb mennyiséget az olajos magvakból, mert ha hajlamos a bőröd a zsírosodásra, akkor bizony kipattoghat tőlük!