Csodakrémek helyett inkább ezeket vesd be narancsbőr ellen - végre minimalizálhatod a gödrök számát

Írta: ,

A narancsbőr manapság igen fontos kérdés lett a nők esetében. De hogy lehet, hogy régen szinte alig voltak narancsbőrösek az emberek, de legalábbis messze nem ez volt az általános probléma? Ezt semmiképpen sem magyarázza a genetika, vagy éppen az új krémek, kezelések, amiknek sokkal inkább a mi oldalunkra kellene dönteniük a mérleget.

Természetesen nem azt állítjuk, hogy néhány évtizeddel, évszázaddal ezelőtt nem volt senki narancsbőrös, túlsúly mellett mondhatni elengedhetetlen, hogy megjelenjen ez a „bőrhiba”. Ennek oka az, hogy a narancsbőr tulajdonképpen a kötőszöveten áttüremkedő zsír.

A zsírsejtek számát bizonyos kor felett már nem igazán tudjuk befolyásolni, méretüket viszont igen. Minél nagyobbak a sejtek, annál több zsírt és méreganyagot raktároznak, és annál nagyobb eséllyel jelenik meg a narancsbőr.

A nők pedig azért érintettebbek a kérdést illetően, mert nekik sokkal rugalmasabb a kötőszövetük. Ennek valójában egy csodálatos, evolúciós oka van: ha nem lenne ilyen a felépítésünk, nem tudnánk kihordani a gyermekeinket, bőrünk, testünk nem tudna alkalmazkodni a változásokhoz. Persze, ez sovány vigasz azoknak, akik minden erejükkel küzdenek a narancsbőr ellen, gyakran csak kisebb eredményekkel. De mi lehet a megoldás?

Krémek, kezelések, vagy valami más?

Szinte minden házi praktikának, krémnek és kezelésnek van létjogosultsága, tehát mindegyik használ valamennyit. Éppúgy jó tud lenni a váltózuhany, a masszázs, mint a mezoterápia, de ezek legfeljebb ideiglenesen segítenek, és nem is 100%-osak. Ennek egyszerű oka az, hogy nem a valódi problémát szüntetik meg, hanem annak csak egy részét kezelik – több, kevesebb hatékonysággal. Vékony nőkön is megjelenhet a narancsbőr, de esetükben sokkal kevésbé látványos, és ugyanez igaz azokra, akik sokat dolgoznak a szép izmokért, formákért.

Az első és legfontosabb teendő tehát a felesleg ledolgozása, ami szó szerint értendő: sokkal jobb, ha narancsbőr ellen inkább a mozgást, semmint egy kínzó diétát vetsz be. A zsírsejtekben a méreganyagok is felhalmozódnak, és azoktól szintén könnyebben megszabadulhatsz, ha izzasztó edzéseken veszel részt, amikkel egyúttal izmosodsz is. Így két legyet ütsz egy csapásra! Rengeteget tud javítani a közérzeten és a narancsbőr állapotán is a rendszeres edzés, ami persze összevonhatsz a nagyobb hatékonyság érdekében gépi kezelésekkel (pl. ilyen a hypoxi is), vagy akár olyan kiegészítéssel, mint a testtekercselés, a szaunázás.

Az étkezés fog megváltoztatni mindent

A legdrágább kezeléseknél és a legkeményebb edzéseknél is többet ér az, ha megváltoztatod az étkezésedet. Először is ejtsünk szót a „női hormonról”, az ösztrogénról. Ez a hormon számtalan fontos és hasznos folyamatot biztosít a szervezetünkben, de ha túlsúlyba kerül, akkor kockázati tényezőként kell tekintenünk rá.

Egyes kutatások szerint növeli a daganatképződés esélyét, különösen a mellrákra való hajlamot, a miómák, ciszták gyakoriságát, pajzsmirigy problémákhoz és egyéb hormonális elváltozásokhoz vezethet.

A szépségedre is káros hatást gyakorol: visszatartja a vizet (amitől jobban kirajzolódik a narancsbőr), puffadást okoz, és hízást is kiválthat, többek között azzal, hogy állandó édesség utáni sóvárgást okoz. Sajnos az ösztrogénszint felborulását eredményezheti olyan egyszerű dolog is, mint a gyakori stressz, de az étkezéssel rengeteget ronthatunk saját állapotunkon. Külön meg kell említenünk a fogamzásgátló tablettákat, amik beleavatkoznak a szervezet működésébe, és így változtatnak az ösztrogénszinten is.

Az ételek, italok közül – negatív hatásukat tekintve – kiemelendőek a tejtermékek, amik nem csak növekedési faktorokban, hanem hormonokban, többek között ösztrogénben is gazdagok. Ha sok tejet iszol, gyakran eszel tejterméket, már azzal is óriási változásokat érhetsz el, hogy elhagyod, vagy minimalizálod ezeknek a fogyasztását.

Rengeteget számít az is, mennyire emészthető ételeket fogyasztasz. Ha olyanokat részesítesz előnyben, amiket nem dolgoz fel könnyen a szervezeted, akkor értelemszerűen lassítod az anyagcserédet, elősegíted a hízás folyamatát, és növeled a betegségek megjelenésének esélyét. A vörös és füstölt húsok, a tipikusan „magyaros” ételek sajnos messze nem sorolhatóak a könnyen emészthető fogások közé.

A nagymértékű só- és cukorfogyasztás is hozzájárul a gödrök súlyosbodásához, akárcsak minden, ami félkész és előrecsomagolt.

Talán úgy érzed, ha szép bőrt szeretnél, már szinte semmit sem ehetsz, de ez nem igaz. Minden jöhet, ami friss, tápláló, lédús, és rostokban gazdag. Ilyenek a teljes kiőrlésű gabonák, a gyümölcsök és a zöldségek, valamint az ezekből az alapanyagokból készült ételek. Mindez nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag ezeket fogyaszthatod, de minél inkább az említett alapanyagok kerülnek a tányérodra, annál nagyobb eséllyel javul hatalmasat a bőröd állapota. Ha változtatsz, még jobban ügyelj a megfelelő folyadékpótlásra, hiszen a sok rost emésztéséhez több vízre lesz szükséged – ez utóbbi egyébként a narancsbőr elleni küzdelem egyik leghatásosabb ellenszere is.

Képek forrása: anatoliy_gleb/Depositphotos.com[email protected]/Depositphotos.comIatanni/Depositphotos.com