Forró fürdők, amik nem szárítják ki a bőrödet: így tedd hidratáló élménnyé a pancsolást

Írta: ,

Egy hideg napon az ember alig várja, hogy hazaérjen, és elmerüljön egy kád forró vízben. A meleg vizes lubickolás tényleg feltölt energiával, lemossa rólad a stresszt és mivel átmelegít, még egy kezdődő náthát is segíthet elkerülni – ám mivel az ilyenkor egyébként is szárazabb bőrre nincs túl jó hatással, érdemes bevetni néhány praktikát, hogy pihe-puha maradj a habfürdő után is.

Ne vidd túlzásba!

Bár léteznek praktikák arra vonatkozóan, hogy a fürdővizet hidratálóvá tedd, a hosszas áztatás és a meleg alapvetően szárítja a bőrt. A pancsolást lehetőleg korlátozd heti egy alkalomra, ne legyen hosszabb 15 percnél és a víz hőmérséklete se legyen magasabb 35 foknál. A fürdőzés után, még ha közben rá is segítettél a hidratálásra, mindig alkalmazz hidratáló krémet, és óvatosan törölközz! A fürdő után a bőröd érzékenyebb lehet a dörzsölésre, inkább csak gyengéden itasd fel róla a vizet egy puha anyaggal.

Tejben-vajban fürösztve

Már Kleopátra szépségének is a szamártejes fürdő volt az állítólagos titka, a magas zsírtartalmú tejtermékek pedig ma is segíthetnek megőrizni bőröd hidratáltságát.

Mivel nyugtató, gyulladáscsökkentő hatása van, a kecsketej különösen megfelel erre a célra, de gyakorlatilag bármilyen magas zsírtartalmú tejet használhatsz.

Természetesen nem kell az egész kádat ezzel megtöltened, elég, ha egy pohár langyos tejet adsz a fürdővizedhez. A tejben előtte elkeverhetsz egy-két evőkanál mézet is, hogy még kényeztetőbb legyen az élmény. A méz szintén hidratáló, gyulladáscsökkentő hatású, ráadásul még méregtelenít is, így igazi wellness-élménnyé varázsolhatja az otthoni fürdőzést.

Kép forrása: bezikus/depositphotos.com

Bőrpuhító zabpehely

A zab – pontosabban a belőle kioldódó hatóanyagok – kimondottan hidratáló, nyugtató hatással vannak a bőrre, csökkentik a viszketés érzését és a feszülést. A legjobb pedig, hogy semmi különös nem kell ehhez a fürdőhöz – zabpelyhet jó eséllyel a szekrényben is találsz, teljesen lényegtelen, hogy nagy- vagy aprószemű, durvára darált vagy egészben hagyott, elegendő ezzel gazdagítani a fürdővizedet.

Léteznek speciális fürdőzsákok, amiket megtölthetsz, de egy tiszta, ám már nem használt zokni is éppen úgy megfelel a célnak: lazán tölts bele körülbelül egy fél csészényi zabpelyhet, majd zárd le a száját, és a zabbal töltött szivacsot dobd a vízbe.

Hagyd egy kicsit ázni, majd fürdés közben nyomogasd, csavargasd, hogy átjárja jól a fürdővíz. A zab hatására a víz elszíneződhet, fehéres, tejszerű lehet, de ez teljesen normális. Miután a vizet leengedted, öblítsd le a kádat, így nem hagy foltot maga után a bőrnyugtató fürdővíz.

Hidratáló fürdőolaj

Az illatos, bőrtápláló olajok is jót tesznek a bőrödnek, de mivel ezek jellemzője, hogy vízben nem oldódnak, érdemes előre elkeverni őket valamiben – erre tökéletes választás lehet például a jó minőségű méz. Két evőkanál méz elegendő nagyjából egy deciliter olíva- vagy mandulaolajhoz, amit tetszés szerint illatosíthatsz rózsaolajjal, levendulaolajjal, kókuszolajjal vagy más, bőrtápláló illóolajjal. Engedd tele a kádat vízzel és locsold bele a mézes keveréket. Ha igazán érzéki hangulatot szeretnél teremteni, rózsaszirmokat is hinthetsz a fürdővízbe.