A parfüm és a személyiség – Megérkezett az első magyar művész által tervezett parfüm!

Írta: ,

A hozzánk illő tökéletes parfüm összetett, érzéki hatással van ránk, inspirál és kellemes, jóleső érzést kelt bennünk. A parfümök illatozó tengerében nehéz azonban megtalálni azt az illatot, ami a mi komplex személyiségünkhez a leginkább illeszkedik.

Vásárláskor azt szokták tanácsolni, hogy fújjunk magunkra egy picit az illatból, sétáljunk vele egy fél órát és utána, a már működő illat esetén döntsünk. A keresésében nagy segítség, ha az illatokat ismert művészek közreműködésével alkotják, akiknek szeretjük a stílusát és adunk a véleményére.

Kedvelt parfüm brandek születtek Avril Lavigne, Beyoncé, Britney Spears, Madonna vagy Nina Ricci védjegye alatt, most pedig megszületett az első magyar művész köré alkotott illat is, a Golden Voice by Radics Gigi.

Nagy megtiszteltetés érte a fiatal, csodálatos hangú énekesnőt, Radics Gigit, amikor felkérést kapott arra, hogy készítsen saját parfümöt. Legmerészebb álmaiban ugyan már felbukkant egy személyes illat gondolata, de mivel Magyarországon még nemigen volt arra példa, hogy egy művész ihlessen egy illatot, félig-meddig el is felejtette, mire találkozott a nemzetközileg is ismert testvérpárral, Rody Vlaarkamp-al és a parfümőr Michael Vlaarkamp-al, aki viszont első hallásra beleszeretett az énekesnő varázslatos hangjába.

A Holland Aromatics parfümház egy 1984-ben alapított családi vállalkozás, mely több mint 35 országba szállítja kreációit. Tevékenységüket egy apró helyiségben kezdték a családi ház mellett, ez a meghitt légkör ma is jellemző a cég működésére, így Gigivel is baráti légkörben, oldottan dolgoztak a kreatív folyamatokban. A munkálatok a legnagyobb titokban zajlottak.

„Melyik nőt ne venne le a lábáról egy ilyen lehetőség? Mint kiderült, az elmúlt években én is követtem el hibákat, amikor illatot választottam magamnak. Mára megtanultam, hogy milyen illatok állnak nekem jól, mi illik a személyiségemhez. Egy négyfős csapat volt ebben a segítségemre, a parfümőr mellett designer és csomagolástervező is segített. Hittek az ösztöneimben, Rody és Michael pedig a legjobb tanárok, akkor is türelmesek voltak, amikor rossz irányba kerestem a nekem való illatot. Ilyenkor kicsit magamra hagyott Michael, engedte, hogy egyedül találjak vissza a helyes útra, a jó illathoz.

Elkelt a segítség, hiszen a parfümőrnek kb. 2500 illatalapanyag áll rendelkezésére a komponáláshoz. Első lépcsőben csak illatakkordokat szagolhattam, amik néhány alapanyag összekeveréséből keletkezett alapillatokat jelent. Ezekből kiválasztottam négyet, az elképzelésemhez, ízlésemhez legközelebb állókat, és megbeszéltük, hogy milyen irányban kezdjen rajtuk dolgozni a parfümőr. Tehát, nem úgy kell elképzelni, hogy kiválasztottam 5-6 illatot azt összekeverték, és már kész is a parfüm, hanem az akkordokból (nagyon egyszerű illatmintákból) négyet választottam ki, majd ezekhez került hozzá szépen lépésenként a többi illatösszetevő. A parfümőrökkel való hónapokig tartó konzultáció, szagolgatás, sok-sok dilemma után született meg a végső illatverzió” - mesélte Radics Gigi, amikor a saját illata megalkotásáról kérdeztük.

Gigi kedvencei elsősorban a citrusos, illetve a friss, tavaszi virágillatok, azok közül is például a jázmin összetéveszthetetlenül kellemes, intenzív aromája.  A ’Golden Voice by Radics Gigi’ parfüm a FLORIENTAL illatcsaládba tartozik virágos, keleties jegyekkel rendelkezik.

Minden parfümöt úgy kell elképezni, mint egy piramist. A piramis alját alkotja a „Bázis” ez marad a bőrön legtovább, akár 24 óráig is érezhető. Középen van a „Szív” ez alapján kerülnek különböző illatcsaládokba a parfümök és általában ez határozza meg legjobban egy parfüm karakterét, végül pedig a piramis tetején található a „Fejillat” ez párolog el a leghamarabb 30 perc után már nem is érezhető.

„Az én parfümöm esetében, a fejillat egy csillogó mandarin, a szívillat virágos, jázminos jegyeket mutat, míg a bázisjegy egy selymes vaníliás illat, amelyet egy kis fűszeres fás, mósuszos illattal tettünk még különlegesebbé. Az volt a célom, hogy egy olyan illat szülessen meg, ami egész nap visszaköszön, inspirál – nem csak engem, másokat is, akik használják. Garantáltan más érzést nyújt reggel, délben és este is. Univerzális, friss, mégis karakteres illatot alkottunk meg” – meséli az énekesnő.

A ’Golden Voice by Radics Gigi’ parfüm megjelenése, letisztult, mégis elegáns, a csomagoláson a fekete-arany szín dominál, az üveg formája pedig geometriailag szimmetrikus, klasszikus darab. A névválasztás nem volt egyszerű, de a kreatív csapat és a parfümőr számára sem volt kérdés, hogy Radics Gigi kivételes hangjára kell asszociálnia a közönségnek, amikor választja ezt az illatot, így lett a végleges név „Golden Voice” (magyarul Arany Hang), amelyet az ifjú énekesnő nagyon megtisztelőnek érez. Bízik benne, hogy parfümjét egyaránt fogják kedvelni randira készülő csinos ifjú lányok és belevaló érettebb hölgyek, bárki, aki vágyik egy karakteres, egyedi és különleges illatra.