5 bevált módszer, hogy megelőzd a bütyök kialakulását a lábadon

Írta: ,

A bütyök egy lábfejen megjelenő, igen gyakori és kellemetlen egészségügyi probléma, mondhatni népbetegség, ami elsősorban a nőket érinti. Nem más ez, mint egy csontkinövés, ami idővel igen fájdalmassá is válhat és „tulajdonosa” számára a cipőválasztás is egyre nehezebbé válik. Ha már kialakult, gyakran csak a műtét segíthet rajta, ezért különösen érdemes a megelőzésre koncentrálni. Mit érdemes tenned a mindennapokban, hogy nálad ne alakulhasson ki? Cikkünkben összegyűjtöttünk 5 módszert, amit ajánlott követned!

Felejtsd el a magas és lapos sarkú cipőket Kép forrása: blovedblog.com

Sajnos bármennyire csinos és jól néz ki, a magassarkú cipők rendszeres viselése számtalan egészségügyi problémát okozhat, ebből egyik a bütyök kialakulása.

Természetesen genetikai hajlam és túlsúly egyaránt előidézheti, de oda kell figyelnünk a cipőválasztásra is. Érdemes kerülni a két végletet: a nagyon lapos és a nagyon magas sarkú lábbeliket is.

Ezek viselése során ugyanis a lábfejünk természetellenes helyzetbe kerül és elősegíti a bütyök kialakulását. Válassz olyat, amelynek van egy kis sarka és igazán kényelmes.

Étkezz megfelelően Kép forrása: williams-sonoma.com

Elsőre talán furcsán hangzik, megfelelő étkezéssel azonban csökkenthetjük a bütyök kialakulásának kockázatát is.

Mivel ez a deformáció a lábunkon nem más, mint egy ízületi gyulladás, érdemes az olyan ételeket kerülni, amelyek előidézhetik annak kialakulását.

Ilyenek például a túl fűszeres és zsíros ételek vagy az édes sütemények, pékáruk. Ezek helyett fogyasszunk inkább Omega-3-ban gazdag élelmiszereket, lazacot, diót vagy tofut, illetve vassal teli ételeket, például tojást vagy hüvelyeseket.