4 tipp, hogy sokáig megőrizd a nyári barnaságod

Írta: ,

Bár a nappalok még melegek, az egyre hosszabb és hűvösebb éjszakák már arra emlékeztetnek, hogy bizony, vége a nyárnak – ugye milyen gyorsan elillant? Ha a bőrödön az évszak elmúltával is szeretnéd megőrizni a melengető napsugarak adta barnaságot, fogadd meg tanácsainkat, és így a szoláriumot is megspórolhatod.

Rendszeres radírozás, langyos zuhany Kép forrása: bloglovin.com

1/4 Rendszeres radírozás, langyos zuhany

Tévhit, hogy a radírozással a nyári barnaságot koptatod, sőt!

A nyáron megszerzett bronzos színedet legegyszerűbben és leghatásosabban egy finom szemcsés bőrradírral élénkítheted.

A radírszemcsék ugyanis épp azokat az elhalt, száraz hámsejteket távolítják el, amelyek szürkévé, fénytelenné és hámlóvá teszik a bőrt.

Ha megszabadulsz a barnaságodat kopottá, foltossá tévő, megvastagodott rétegtől, újra az üde színű réteg kerül elő.

Persze a radírozást sem szabad túlzásba vinni, heti egy-két alkalommal, finoman átdörzsölve a testedet alkalmazd, és utána lehetőleg langyos vízzel öblítsd át, ugyanis a forró víz nem tesz jót a bőrödnek.

Radírozás és tusolás után bőröd megfelelő hidratálásáról se feledkezz meg.

Hűsítő hidratálás Kép forrása: refinery29.com

2/4 Hűsítő hidratálás

A hidratálás minden évszakban fontos, pláne a bőrödet ért nyári viszontagságok után.

Lehetőleg minden tusolás után szánj időt a bőrápolásra, szokásos testápolód mellett heti egy-két alkalommal valamilyen természetes olajjal ápold, mint például a kókuszolaj, mely remek segítség lehet bőröd ideális nedvességtartalmának visszaállításában, ezáltal pedig a ragyogó, üde bőrszín megtartásában.

Az aloe vera vagy a jojobaolaj is hasonlóan áldásos hatásokkal bír, ha pedig nem riadsz vissza egy kis kotyvasztástól sem a barnaság megőrzése érdekében, keverj össze sárgarépa kivonatot és vörös tea kivonatot valamilyen nyugtató hatású olajban – mint például a mandulaolaj – és ezt masszírozd be a bőrödbe.

Belső táplálás Kép forrása: engelta.hubpages.com

3/4 Belső táplálás

Általánosságban elmondható, hogy a sok gyümölcs és zöldség fogyasztása jótékony hatással van bőröd tónusára, a táplálékból származó pigmentek befolyásolják a bőr színét.

Ha kimondottan a barnaság megőrzése a cél, az alábbiak közül csemegézz gyakrabban: sárgadinnye, sárgarépa, sárgabarack, sütőtök, kukorica.

Ezek a finomságok béta-karotin tartalmuknál fogva segítik a barnulást és az áhított szín megőrzését, de a béta-karotinnál is erősebb antioxidáns a lipokin, amely megtalálható a görögdinnyében, a piros grapefruitban és a csipkebogyóban.

A saláta, kelkáposzta, spenót, brokkoli, burgonya, petrezselyem és cukkini pedig lutein tartalmuknál fogva lehet hasznos, ha meg szeretnéd őrizni nyári színedet. 

A megfelelő ételek fogyasztása mellett a bőséges folyadékbevitelről se feledkezz meg, ugyanis a belső hidratálás legalább annyira fontos, mint a bőrápolás. 

Vitaminok Kép forrása: thevoguefashion.com

4/4 Vitaminok

A rengeteg zöldség és gyümölcs fogyasztása kétségtelenül a vitaminbevitel legegészségesebb formája, ám ha nincs lehetőséged mindig beiktatni az étrendedbe valamelyiket az előzőek közül, akkor sem kell feltétlenül attól tartanod, hogy hamar elillan a nehezen megszerzett barnaság.

A drogériák és gyógyszertárak kínálatában számos kimondottan barnulást segítő készítmény kapható, melyek komplexen tartalmazzák azokat az előzőekben bemutatott értékes összetevőket, melyek az áhított szín megtartásában is segítenek.

Ugyanakkor, ha csupán a szokásos C-vitamin adagodat növeled, már azzal is sokat teszel bőröd egészségének és üdeségének megőrzése érdekében.