Ezt muszáj tudnod, ha balerinát hordasz – Így előzheted meg a kellemetlen cipőszagot

Írta: ,

Lassan véges a szandálos időszaknak, és előkerülnek a szebbnél szebb őszi topánok a cipős szekrényből. Hogy akkor se kerülj kínos helyzetbe, amikor ki kell bújnod a balerinádból vagy a magassarkúdból, mutatunk néhány trükköt, amivel megelőzheted a kellemetlen cípőszagot.

Előzd meg az izzadást!

A lábszag kialakulásának oka természetesen a láb izzadása, illetve a verejtékben található baktériumok elszaporodása. A műszálas zoknik vagy harisnyák csak tovább rontanak a helyzeten, ellenben a pamutzokni hagyja lélegezni a lábadat, miközben magába szívja a nedvességet, így már ezzel is sokat tehetsz a kellemetlen szagok kialakulásának megelőzésében.

Ha azok közé tartozol, akiknek a lába különösen hajlamos az izzadásra, akkor néhány további trükköt is bevethetsz: esténként például a rozmaringos lábfürdő segít, hogy a lábaid kevésbé verejtékezzenek, így ha esténként áztatod egy kicsit a fáradt praclikat, azzal nem csak kellemesebbé teheted a pihenést, de egy héten belül már a változást is érezheted.

A lábfürdőhöz langyos vizet használj, és tetszés szerint szárított rozmaringot, vagy rozmaringos illóolajat adj a vízhez. Áztatás után egy puha ronggyal finoman töröld szárazra a lábakat, és hintsd be őket hintőporral.

Szintén segít, ha reggelente, mielőtt a cipődbe bújsz, egy kevés hintőport szórsz a talpaidra, különös tekintettel a lábujjak közére. A hintőpor szintén megakadályozza, hogy a nedvesség sokáig megmaradjon, és elkezdjenek szaporodni benne a baktériumok.

Ugyanígy segíthet az is, ha a nap indulásakor egy ecetbe mártott vattapamaccsal törlöd át a lábfejedet, megint csak különös tekintettel a lábujjak közére. Az ecetnek ugyan a nedvességre nincsen hatása, de megakadályozza a gombák szaporodását, így nem alakul ki a kellemetlen szag.