8 életmentő praktika magassarkú viseléséhez – így éld túl benne a napot

Írta: ,

A magassarkú cipő kétségtelenül maga a megtestesült nőiesség lábbeli formájában, ám sajnos általában nem tartozik a legkényelmesebb darabok közé. Éppen ezért komoly kihívást jelenthet hosszú távú viselése, cikkünkben ahhoz adunk tippeket, hogy ez minél könnyebben menjen.

30 perc a fagyon

Elsőre talán meredek ötletnek tűnik, de virgácsaid garantáltan hálásak lesznek érte, ha kipróbálod ezt a meghökkentő, ám annál hatásosabb egyszerű módszert. Ha harminc percre a fagyasztóba teszed a cipőidet, kellően lehűlnek ahhoz, hogy aztán felvéve érezd, hogy a hűvös anyag hogyan idomul a meleg bőrödhöz.

Ha pedig az a cél, hogy kicsit tágíts is rajta, helyezz egy palack vizet a cipőkbe, kissé ki fogják nyújtani az anyagot. Egy meleg nyári napon pedig egyébként is jólesik egy kis hűsítés a lábnak.

Főpróba meleg vizes zokniban

Persze, nem csak a hideg lehet hatásos, ha a cipő kényelmesebbé tétele a cél. Az adott alkalom előtt bújj meleg vízzel átitatott zokniba, és járkálj egy kicsit úgy magassarkúdban. Utána, zokni nélkül sokkal kényelmesebbnek fog tűnni egyrészt, másrészt pedig a meleg víz hatására tágul és puhul egy kicsit az anyag, így kisebb eséllyel fog törni és szorítani.

Hintőpor

Ha a magassarkú viselése közben az szokta számodra a legnagyobb gondot okozni, hogy izzad, és ezáltal csúszkál a lábad a cipőben, próbáld ki, hogy a belsejét beszórod hintőporral. A finom szemcsék ideális tapadást biztosítanak, és elkerülheted az izzadás okozta kellemetlenségeket is.

Hidratálás

Pláne új cipő első használata előtt érdemes alaposan hidratálni lábfejedet, mielőtt belebújnál. Kevésbé fog szorítani és nyomni, és a kiszáradás okozta kellemetlen érzést is elkerülheted, ha előzetesen bekened egy kis testápolóval, testvajjal vagy lábápolókrémmel.

Speciális szilikon párna

Kaphatók már kimondottan magassarkú cipőbe tervezett szilikonból, pamutból vagy zselészerű anyagból készült speciális párnabetétek, melyek a talpad elülső részére nehezedő súlyelviselését hivatottak könnyíteni. Ezek akkor is jó megoldást jelenthetnek, ha kissé lötyög a cipő a lábadon, és emiatt mindig görcsösen kell tartanod lábujjaidat.

Ragtapasz

Ha már előre tudod, lábfejednek melyek azok a kritikus pontjai, melyeken vízhólyagok, horzsolások szoktak keletkezi a magassarkú által, érdemes megelőzni a gondot. Ehhez nem is kell mást tenned, mint ragtapasszal befedni a problémás részeket, és jó eséllyel nem fogja sehol felsérteni a cipő a lábadat. Persze, nem árt, ha van nálad tartalék ragtapasz, ha valamiért elcsúszkálna vagy lejönne.

Mozogj!

Egy helyben állva sokkal intenzívebben jelentkezhet a fájdalom, és a súly is koncentráltabban nehezedik lábfejed bizonyos részeire, mint séta közben.

Ha teheted, tehát inkább maradj mozgásban, az egy helyben ácsorgás csak ronthat a helyzeten.

Ne vedd le!

Bár a kényelmetlen cipőt akár néhány másodpercre is felüdülés levenni, mégis inkább azt ajánljuk, hogy ne tedd. A cipőből kibújva ugyanis hirtelen megdagadhatnak a lábaid, és a kezdeti fellélegzés után, ha lehet, még gyötrelmesebb lesz őket visszatuszkolni a cipőbe – ha egyáltalán sikerül.

Szóval inkább ne vedd le, tényleg jobban jársz, és annál jobban fog majd esni otthon.