Koronavírus: Hogyan szokj le arról, hogy az arcodhoz érj

Irimiás Alíz
Írta: ,

Emlékeztesd magad!

Egy alaposan rögzült szokást nehéz megszüntetni, könnyű megfeledkezni arról, hogy mit határoztunk el. Érdemes emlékeztetni magunkat valamilyen módon arra, hogy mit ne tegyünk.

Apró kis emlékeztető jelek segíthetnek növelni a tudatosságunkat és az erőfeszítéseinket.

Egy post-it a számítógép képernyőjén, kollégák segítsége, akik figyelmeztetnek arra, ha az arcunkhoz értünk, naptári figyelmeztetések – Hafeez szerint jól működhetnek ilyen esetben.

Légy tudatosabb!

Gyakran az idegesség váltja ki bennünk, hogy az arcunkhoz érünk – állítják a szakértők. Azért érintjük meg magunkat, hogy megnyugodjunk. Ha képesek vagyunk e helyett a tudatos légzést alkalmazni, úrrá lehetünk a problémán. 

fizkes/depositphotos.com

Legyenek reális céljaid!

Ne légy magaddal kemény, ha elsőre nem sikerül teljesen leszokni az arcod megérintéséről. Ha óránként kétszer vagy háromszor érinted meg az arcodat, az is óriási előrelépés lehet, ne várj azonnali, radikális változást. Egy szokás megváltoztatása időt és gyakorlást igényel. A változás pedig frusztráló és kimerítő lehet, ráadásul nem egyik napról a másikra történik.

Koncentrálj arra, amit könnyebben kontrollálni tudsz!

Mivel az arcérintési szokásaid megváltoztatása időt és erőfeszítést igényel, fontos, hogy arra koncentrálj, amit már most is képes vagy megtenni. Például legyen mindig tiszta a kezed, így ha véletlenül mégis az arcodhoz érnél, akkor sincs nagy gond.

Bár egyelőre nincs meg a tökéletes módszer a koronavírus elleni védekezésre, a gyakori alapos kézmosás mellett érdemes tudatosabban odafigyelnünk a szokásainkra, hogy egészségesek maradjunk.

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!