Inspiráló őszi teendők a jobb hangulatért

Írta: ,

Ősszel sok embert kerülget a depresszió, de legalábbis a rosszkedv garantáltan. Már csak elvétve süt a nap, amikor reggel felhúzzuk a redőnyt, nyirkos, ködös az időjárás, sokat esik, nem beszélve a hidegről és a korai sötétedésről… Szerencsére nem kell, hogy az ősz tartósan rányomja a bélyegét a hangulatodra!

Edzés ősszel is

Ősszel sokan leeresztenek, abbahagyják az edzést, gondolván, hogy a bikiniszezont jóval magunk mögött hagytuk, ráadásul a ruhák is egyre vastagabbak, hosszabbak, így több testfelületet takarnak.

Nem kell ennek feltétlenül idén is így lennie, hiszen hiába próbálunk a tényen ferdíteni, igazán nagy változást akkor érhetünk el, ha már ősszel-télen nekilátunk a sportolásnak.

Könnyebb a meleg szezonban elkezdett menetrendet folytatni, mint hosszabb kihagyással újra nekilátni – már csak ezért is érdemes ősszel sportolni.

Amennyiben idáig kint sportoltál, de nem bírod a hideget, válts benti mozgásformára: futópadra, konditeremre, közös aerobicra, táncra, vagy akár otthoni tornára, így el sem kell hagynod a lakásod melegét (csak amíg a megérdemelt szaunázást igénybe veszed).

Új receptek kipróbálása

Amennyiben ügyelsz a megfelelő mozgásmennyiségre, mindennemű bűntudat nélkül kísérletezgetsz újabb és újabb receptekkel, természetesen kizárólag szezonális alapanyagok bevonásával.

Ősszel olyan csodás gyümölcsök és zöldségek kínálkoznak igen kedvező áron, amik az év más szakaszában egyáltalán nem kaphatóak, de legalábbis garantáltan nem ínycsiklandóak. 

Sütőtök krémleves, szilvás pite, szőlőszirup, vagy éppen almával töltött kacsacomb?

Az internet tele van finomabbnál finomabb receptekkel, amikre éppúgy tekinthetsz betartandó szentírásként, mint inspirációként…

Még jobb lesz a kedved, ha a finom végeredményt van kivel megosztanod. Meghívhatod a barátnőidet egy délutáni csevejre, de akár a kedvesedet is meglepheted egy romantikus vacsorával.