Vágás után gyorsabban nő? 6 súlyos tévhit a hajaddal kapcsolatban

Írta: ,

Elvileg mindent tudsz arról, hogy mi szükséges az egészségtől ragyogó frizurához, mégis újra meg újra beköszöntenek nálad a Szörnyű Haj Napok? Most tisztázunk néhány olyan félreértést, ami megakadályozhat benne, hogy koronaként tündököljenek a fürtjeid!

„Vágás után gyorsabban nő a haj.” Kép forrása: bloglovin.com

Nem számít, milyen gyakran vágatsz: a hossza ugyanolyan gyorsan fog gyarapodni, méghozzá havonta átlagosan 3 cm-rel. (Ne feledd, viszonylagos értéktől van szó: a folyamat hajtípustól, szerkezettől és pillanatnyi tényezőktől függően lassúbb vagy gyorsabb is lehet!)

Nyáron mindig „rákapcsol” egy kicsit a szervezet, télen pedig lassul valamelyest a növekedés – ez természetes.

A vágás haszna abban rejlik, hogy a töredezett végektől megszabadulva egészségesebbnek és dúsabbnak látszik a frizurád, ami optikailag akár hosszabbnak is mutathatja a fürtöket.

Magáért a növekedését tehát nem tudsz ollóval tenni – de például cinkkel és B-vitaminokkal igen. Ráadásul ezek még a körmödnek és a bőrödnek is jót tesznek!

A hajszálak pont úgy cserélődnek, mint az idegrendszer bizonyos részeit leszámítva a tested valamennyi sejtje.

A hajhullás éppen ezért normális folyamat, amennyiben a veszteség nem haladja meg az 50-60 szálat, ha mosás után közepes sűrűségű fésűvel egy fehér papír fölött két percig fésülöd a hajadat.

Ez az az érték, amit a szervezet még képes zökkenőmentesen kompenzálni.

Amennyiben ritkulást tapasztalsz, a jó öreg számolgatós módszerrel ellenőrizd egy-két héten keresztül, hogy hány szál vesz érzékeny búcsút a fejedtől.

A hajhullás oka anyagcsere-problémától kezdve hormonális zavaron át egészen a különféle gyulladásokig sokféle lehet, a leggyakoribb kiváltója mégis a tápanyaghiány, illetve a stressz.

Fordíts nagyobb figyelmet a kiegyensúlyozott táplálkozás keretein belül a fehérjebevitelre (hús, tojás, tej és tejtermékek), s bátran fontold meg a hajszépítő étrend-kiegészítők kipróbálását, ha szükséges!

Az egyensúly helyreállításához emellett legalább napi 7 óra alvás is kell.