Táplálkozási tippek a ragyogóan egészséges tincsekért

Írta: ,

A helyes táplálkozás és az odafigyelő életmód számtalan pozitív végkimenetellel támogatja a szépségünket: többek között feszes, hibátlan bőrt, erős körmöket és egészséges, látványos hajkoronát eredményez.

A szépség belülről fakad

1/5 A szépség belülről fakad

Kétségtelen, hogy a különféle károsító szokásokkal, a helytelen hajápolással, továbbá a túl drasztikus változtatásokkal ártunk a hajunknak.

Egyáltalán nem felesleges elsajátítani a helyes rutinokat, megfelelő és jó minőségű hajápolókat választani, azonban ezek a szokások csak részben tudnak segíteni.

Az egyoldalú táplálkozás mindig A töredezett hajvégek ápolása, amik gyakran az említett, szépségért felelős területeken nyilvánulnak meg.


Tippek! A töredezett hajvégek ápolása


Kialakulnak a pattanások, a narancsbőr, töredeznek, elszíneződnek a körmök, a haj hullani, gyengülni fog.

Ezek a tünetek külön-külön is utalhatnak vitaminhiányra, de együttesen valóban arra kell gondolnunk, hogy a szervezetünk pótlásra, életmódváltásra szorul.

Honnan tudhatjuk, hogy változtatni kell?

2/5 Honnan tudhatjuk, hogy változtatni kell?

Az emberek általában tudják, ha helytelenül táplálkoznak, más kérdés, hogy ezzel hajlandóak-e szembenézni, vagy sem.

A sok finomított szénhidrát, a rengeteg zsír bevitele, valamint a rostok, gyümölcsök, zöldségek mellőzése egyértelműen arra utal, hogy záros időn belül kell javítani az életvitelen.

Természetesen annak is lehet problémás a haja, aki legalább nagy vonalakban ügyel az étkezésére. Ennek különféle felszívódási problémák állhatnak a hátterében, de akár egyetlen egy vitamin, ásványi anyag, vagy antioxidáns hiánya is produkálhat tüneteket.

Az mindenesetre biztos, hogy ha a hajunk tartás nélküli, lelapul, erőtlen, kiszárad, egyszóval olyan tüneteket produkál, amivel ellehetetleníti az esztétikus megjelenést és az érdembeli ápolást, akkor változtatnunk kell szokásainkon.

Mindenkinek szüksége van vitaminra?

3/5 Mindenkinek szüksége van vitaminra?

Alapvetően igen, hiszen csak nagyon kevesen táplálkoznak annyira változatosan és odafigyelően, hogy azt mondhassuk, a legtöbb ember számára az extra pótlás elhagyható.

Mindenkinek ajánlott ügyelnie a kiegészítésre (messze nem csak a haj egészsége szempontjából).

A kevesebb is több a semminél, ezért nem mondanánk teljesen hasztalannak a komplex szépségvitaminokat, de aki valóban látványos és kézzelfogható javulást szeretne elérni, az válasszon inkább célzottan táplálék kiegészítőket.

A magasabb hatóanyagú, kifejezetten a haj számára szükséges vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok segítségével jelentős javulás érhető el, főleg akkor, ha mindezek mellett kiemelt módon ügyelünk a táplálkozásunkra.

Mit kell pótolnunk?

4/5 Mit kell pótolnunk?

Mivel a haj növekedése, egészségi állapota egy rendkívül összetett dolog, több oldalról kell támogatnunk.

Mindenképpen érdemes omega-3 zsírsavakat, B6- és B12 vitamint, magnéziumot, cinket, szelént, továbbá folsavat szednünk, fogyasztanunk.

Az egészséges táplálkozás szempontjából vizsgálva a kérdést kiváló ételeknek bizonyulnak a hüvelyesek (borsó, bab), a halak (főleg a lazac, a tonhal és a makréla), a spenót, de a banán, a paradicsom, a különféle magvak (pl. dió, mandula) ugyancsak hasznosak.

Fogyasszunk sok friss zöldséget, gyümölcsöt, használjunk gyakran minőségi, telítetlen zsírsavakban gazdag olajokat, továbbá feltétlenül ügyeljünk a megfelelő fehérjefogyasztásra.

Ezekkel az alapelvekkel élve rendkívül magas szinten támogathatjuk szépségünket.

Amire még feltétlenül ügyelnünk kell

5/5 Amire még feltétlenül ügyelnünk kell

Ismét előtérbe kerül a folyadékfogyasztás, mint igen lényeges momentum, ugyanis a haj állapotában kulcsszerepet játszik, mennyi vizet viszünk be a szervezetünkbe.

A dehidratáltság könnyen okozhat szemmel látható tüneteket, például száraz bőr, vagy durva tapintású, igénybevettnek tűnő hajszálak formájában.

Bár egyes létfontosságú vitaminokat ajánlott étkezés közben bevenni (zsírban oldódó vitaminok), a felszívódás szempontjából ugyancsak ügyelni kell a folyadékfogyasztásra.

Ez nem csupán akkor igaz, ha célzottan pótoljuk a hiányt, a teljesen hagyományos étkezések során sem jutnak el a célig a tápanyagok, amennyiben szervezetünkben nincs elegendő víz.

Bár ez az alapelv mindenkinek lényeges, a száraz hajjal küzdők feltétlenül ügyeljenek rá, hogy elegendő folyadékot fogyasszanak.


Tökéletes, egészséges frizurát szeretnél? A Lafferton Fodrászat segít!