A téli hajápolás alapjai – már most el kell kezdeni!

Írta: ,

A sapka alól előkerülő, össze-vissza szálló vagy éppen lelapuló tincsek még rémálmodban is üldöznek? Nem csupán esztétikai problémáról van szó, hiszen a hajad él, a csodálatos szervezeted része. Ha a megfelelő tápanyagokkal és természetes olajokkal helyreállítod az egyensúlyát, te lehetsz a tél hajkirálynője!

Kerüld a forró vizes hajmosást!

1/5 Kerüld a forró vizes hajmosást!

A nagy hidegben ellenállhatatlan kísértést érezhetsz rá, hogy beülj a gőzölgő kádba, vagy beállj jó forróra állított zuhany alá.

Ezzel azonban nemcsak a bőröd természetes védőrétegét mosod le, hanem a hajadnak is ártasz vele.

A faggyúmirigyek által termelt védőolajnak hatalmas szerepe van a ragyogóan egészséges tincsek megőrzésében – márpedig ha nem langyos vízzel és a megfelelő, lehetőleg növényi olajokat tartalmazó samponnal távolítod el a felesleget, annak sajnos fakó, élettelen hatás lehet a következménye.

A hajhagymák vérkeringését serkentheted, ha az öblítést egy kicsit hidegebb vízzel fejezed be, tehát tonizálod a fejbőrödet.

Óvatosan a szárítással!

2/5 Óvatosan a szárítással!

Tiszta a sor, hogy nem merészkedhetsz ki vizes hajjal a zimankóba.

Amennyiben végképp nincs lehetőséged arra, hogy otthon kivárd a természetes száradási folyamatot, érdemes néhány óvintézkedést tenned szárításkor.

A hőhatás ugyanis roncsolhatja a fürtjeidet – főleg akkor, ha túlzásba viszed.

Mivel a haj életciklusa nőknél akár 4-5 év is lehet, gondolj csak bele, hány „erőszakos” szárítást kell egy-egy szálnak átvészelnie!

Ráadásul erre jön még a sütővas vagy a vasalás, amennyiben egyenesebb vagy hullámosabb tincseket szeretnél.

A frizurád védelmének érdekében használj hővédő permetet, illetve olyan oldatot, amely B5- és B6-vitaminnal, biotinnal, gingko biloba kivonattal, vagy a csalán, esetleg a mezei zsurló hatóanyagaival regenerálja a sörényedet.

Mi van a sapka alatt?

3/5 Mi van a sapka alatt?

Olykor lehetetlen küldetésnek látszik, hogy a sapka alatt is szalonképes maradjon a hajad.

Éppen ezért hajlamos lehet a szorosabb copfhoz, lófarokhoz vagy tarkón összecsavart kontyhoz folyamodni megoldásként.

Persze, semmi gond nincs azzal, ha néha egy kicsit erőteljesebben megregulázod a hajadat – de heti egy-kettőnél többször semmiképpen sem javasolt szigorúan összefognod.

Különben amellett, hogy tönkreteszed a szálak szerkezetét, még a fejfájás kockázatát is jelentősen megnöveled a fejbőr vérkeringésének korlátozásával.

Szerencsére léteznek olyan samponok, amelyek nemcsak ezt a mikrocirkulációt javítják – tehát lehetőséget biztosítanak a hajhagymák tápanyagellátásának –, hanem rozmaring- vagy levendulaolajjal olyan egészséges tartást nyújtanak, hogy eszedbe sem jut majd ilyen „vészfrizura”.

Különleges igények

4/5 Különleges igények

Az emberek nagy része sajnos nem fordít kellő figyelmet a hajápolási termékek kiválasztására – beérik annyival, hogy „sampon” van ráírva.

Pedig szem előtt kellene tartani a tincsek igényeit ahhoz, hogy ne egy kezelhetetlen szénaboglyát vagy lelapult, élettelen szálakat láss viszont a tükörben.

Gondold tehát végig alaposan, hogy milyen készítmények sorakoznak a fürdőszobádban!

Festett vagy vékonyszálú hajra valóak? Éppen a párod samponját használod, esetleg a gyerekét, mert még nem volt időd leugrani a drogériába?

Vagy hullik a hajad, de még eszedbe sem jutott természetes hatóanyagú kencét vásárolnod direkt erre a célra? Mérd fel a választékot a neten néhány percnyi jól irányzott „guglizással”!

Egy olyan hajat próbáló időszakban, mint a tél, különösen nagy szüksége van a fürtjeidnek egy kis támogatásra.

Kulcsfontosságú tápanyagok

5/5 Kulcsfontosságú tápanyagok

Noha télen nincs akkora zöldség- és gyümölcsdömping, mint nyáron, mégis számtalan forrásból fedezheted a hajad (sz)épségével kapcsolatos igényeidet.

Jól figyelj, felsorolás következik! Fehérjére, B5-, B6-, B8- és B9-, és D3-vitaminra és cinkre van szükséged.

Mindehhez fehér húsokat, halat, májat, olajos magvakat, hüvelyeseket és leveles zöldségeket kell fogyasztanod, lehetőleg napi rendszerességgel.

A bevitelt akár olyan étrend-kiegészítővel is támogathatod, amely extra összetevőkkel – úgymint L-cisztinnel vagy L-metioninnal segíti a szervezeted.

Az említett anyagok hatalmas előnye, hogy nagy részük nemcsak a hajadra hatnak kedvezően, hanem a körmödre, a bőrödre, sőt még az idegrendszeredre is.

Te milyen lépéseket teszel télen a hajad egészségéért?