Vitaminok, amelyektől garantáltan szép lesz a bőröd

Írta: ,

A vitaminoknak kétféle szerepük van: egészségmegőrző és regeneráló. A következőkben olyan hasznos vitaminokat mutatunk be neked, amelyek ezer más jótékony hatásuk mellett a bőrödet is megszépítik!

1/5 Aszkorbinsav

A „vitaminok császára”, a C-vitamin szinte mindenre jó: szedheted felfázásra, megfázásra, de a bőröd egészségére is hatással van. Erős antioxidáns, ezért védi a szervezetet a szabadgyökök káros hatásától. Fontos szerepe van a sejtképzésben, és ösztönzi a kollagéntermelést, amely a bőr rugalmasságának és nedvességtartalmának megőrzéséért felelős. Túladagolni nem tudod, hiszen ha túl sokat vettél be, a felesleg a salakanyaggal távozik a szervezetedből.

A C-vitamin megtalálható minden friss zöldségben és gyümölcsben – különösen a citrusfélékben fordul elő nagy mennyiségben, illetve a csipkebogyóban. Használd ki a nyári időszak adta lehetőségeket, és egyél annyi friss gyümölcsöt és zöldséget, amennyit csak tudsz! A bőröd nagyon hálás lesz érte!

A-vitamin Kép forrása: byrdie.co.uk

2/5 A-vitamin

Az A-vitamin többnyire a szürkületi vakság, illetve szemszárazság ellen hatásos.

Emellett segít megőrizni a bőr és a nyálkahártya nedvességtartalmát, hozzájárul a csontok, a haj és a fogak egészségéhez is, valamint halványítja az öregségi foltokat.

A zsírban oldódó vitaminok közé tartozik, tehát elraktározódik a szervezetben, így túlzott szedése túladagoláshoz vezethet.

Elővitaminja a béta-karotin, illetve a retinol – előbbit növényi, míg utóbbit állati eredetű táplálékkal tudsz a szervezetedbe juttatni.

3/5 D-vitamin

A D-vitamin igazából nem is vitamin, hanem egy hormonszerű előanyag, amely hozzájárul a D-hormon termeléséhez a szervezetben. Egy egészséges ember számára nem szükséges D-vitamint szedni, hiszen normál esetben a napsütéses időszakban a szervezet maga állítja elő.

A D-vitamin fokozza az A-vitamin felszívódását, hozzájárul a fogak és a csontok fejlődéséhez, illetve az idegrendszer működéséhez is. Nem csak a bőröd lesz szép tőle, de az enyhe depressziós tüneteket is enyhíti. 

Megtalálható a különféle tengeri halakban, a tojásban és a gabonafélékben. Nem véletlen, hogy az északi népek a legjobb halászok, hiszen nekik a napfényhiány miatt igazán szükségük van a D-vitamin bevitelre. Főleg a téli időszakban, októbertől-márciusig érdemes szedned!

E-vitamin Kép forrása: trend2wear.com

4/5 E-vitamin

Más néven tokoferol, ami segít eltüntetni a pattanásokat és a mitesszereket a bőrödről.

Antioxidáns, ezért véd a káros hatású szabadgyököktől, fiatalon tartva a bőrödet és a hajadat.

Megtalálható különféle gabonamagvakban, főként a búzacsírában, a növényi olajokban, a zöld színű zöldségekben, illetve a tojásban.

Biotin Kép forrása: .holisticfashionista.com

5/5 Biotin

Más néven B7-vitamin vagy H-vitamin, amely a bőr, haj és a körmök egészségéért felelős. Hiánya többek között hajhulláshoz, ekcéma kialakulásához, étvágytalansághoz és kimerültséghez vezet.

Mivel a bélflórában állítja elő a szervezet, ezért érdemes odafigyelned a helyes, változatos táplálkozásra, és akkor szedése egyéb táplálék-kiegészítő formájában nem is szükséges. Túladagolni nem lehet, ezért fogyassz bátran diót, mogyoróféléket, élesztőt, tojást és – bár puffaszt – karfiolt.

A fogyókúrában is segíthet, mivel testsúlycsökkentő hatása van.