Vigyázz vele! Ilyen az, amikor az edzésed öregít

Írta: ,

A mozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy egészségesek és fittek maradjunk. Ugyanakkor mindez csak akkor igaz, ha megfelelő mennyiségben és helyesen végzed a gyakorlatokat. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy éveket öregszel miatta. Ismerd meg a leggyakoribb edzés hibákat!

1/5 Edzés lefekvés előtt

Az esti órákban már nem érdemes kimerítő edzésnek alávetned magadat. A testmozgás következtében ugyanis általában megemelkedik kortizol szint a szervezetben.

Ez a stressz hormon negatív hatással lehet az éjszakai pihenésre is azáltal, hogy megzavarja a természetes alvási mintázatot. 

Ha a szervezeted nem kap elég alvást, úgy gyengülni kezd az immunrendszered, melynek következtében a kelleténél hamarabb találkozol majd a bőr öregedésének első jeleivel.

Kutatásokból kiderült, hogy azok, akik keveset aludtak, hamarabb tapasztalták a finom ráncok, az egyeletlenebb pigmentáció, és a csökkenő bőr rugalmasság megjelenését.  

Jóból is megárt a sok!

2/5 Jóból is megárt a sok!

Míg a húszas éveidben mindössze 18 órára van szüksége az izomrostoknak, ahhoz, hogy  regenerálódjanak az edzés után, addig 40 éves korodra ez az időtartam, akár 36 óra is lehet. 

Azzal, hogy egy kimerítő edzés után nem adsz elég időt az izmaidnak a regenerálódásra, nem csak az egészségednek, de a szépségednek is ártasz! A mindennapos edzés, a pihenés hiánya gyulladást okozhat a testben, mely köztudottan fontos szerepet játszik az idő előtti öregedésben.

A tartósan magas kortizol szint azt eredményezi, hogy előbb-utóbb a bőrödön is meglátszanak majd a fáradtság jelei. Ennek elkerülése érdekében, iktass be hetente legalább egy nap szünetet, amikor csak könnyű nyújtó, illetve jógagyakorlatokat végzel.

Edzés üres hassal

3/5 Edzés üres hassal

Aktivitásra kényszeríteni a testedet, anélkül, hogy megfelelő üzemanyaggal látnád el, a lehető legrosszabb ötlet! Különösen igaz ez reggel.

Semmiképpen se hagyd el a reggelit, még edzés előtt sem, mert ez biztosítja, hogy a szervezeted teljes erőbedobással tudjon dolgozni. Fontos emellett, hogy mindig megfelelő mennyiségű szénhidráttal lásd el a testedet, mert ez fog az intenzív mozgás során energiát adni.

A legjobb, amit tehetsz, ha edzés előtt egy-két órával eszel valamit, de csak annyit, amennyi még nem telít el teljesen, ugyanakkor megfelelő erőt ad a testmozgáshoz.

Lehetőleg soha ne kávéból vagy energiaitalból próbáld megszerezni az edzéshez szükséges energiát, helyette próbáld ki az anti-aging hatású zöld teát, mely kutatások szerint segít megelőzni a bőr kollagén tartalmának csökkenését. 

Nem elég a kardió!

4/5 Nem elég a kardió!

Fontos, hogy ne csupán egyfajta edzés típusra koncentrálj, hanem kombináltan alkalmazz kardiót, edzőgépeket illetve súlyokat, így ugyanis több kalóriát égethetsz el.

Érdemes a kardiót mértékkel kezelni, hiszen hosszú távon, nagy mennyiségben lebontja az izmokat, és elősegíti az öregedéséért felelős szabad gyökök termelődését.

Esetenként akár egy kis jógát is beiktathatsz a mindennapokba, mivel fiatalít és segít kezelni a különböző stresszhelyzeteket.

A súlyzók használatánál figyelj, hogy soha ne kezdd el a munkát addig, amíg be nem melegítettél. Az élettani és kémiai változások még hangsúlyosabbá válnak egy agresszív edzésrutin mellett.

Ennek következtében ugyanis gyulladást okozó anyagok szabadulnak fel a testben, mely negatív hatással lehet az immunrendszerre is.

Smink edzéshez Kép forrása: esbelleza.com

5/5 Smink edzéshez

Az egyik legfőbb bűn, amelyet testmozgás közben a bőröd ellen elkövethetsz, ha sminkben indulsz el az edzőterembe.

Az alapozó és a púder eltömíti a pórusokat, miközben akadályozzák a bőrt, abban hogy szabadon lélegezzen és verejtékezzen. Ennek következtében egyenetlenebb lesz a bőr textúrája, mitesszerek, pattanások jelenthetnek meg a bőrön.

Edzés előtt és után is érdemes alaposan megtisztítanod az arcbőrödet, miután a testmozgást követően kitágulnak a pórusok, így verejték és a szennyeződések könnyebben megtapadhatnak ezen a területen.

A legjobb, ha egy sminkletörlő kendővel alaposan megtörölgeted az arcodat, majd egy könnyű krémmel hidratálod.