Vigyázz vele! Ilyen az, amikor az edzésed öregít

Írta: ,

A mozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy egészségesek és fittek maradjunk. Ugyanakkor mindez csak akkor igaz, ha megfelelő mennyiségben és helyesen végzed a gyakorlatokat. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy éveket öregszel miatta. Ismerd meg a leggyakoribb edzés hibákat!

Az esti órákban már nem érdemes kimerítő edzésnek alávetned magadat. A testmozgás következtében ugyanis általában megemelkedik kortizol szint a szervezetben.

Ez a stressz hormon negatív hatással lehet az éjszakai pihenésre is azáltal, hogy megzavarja a természetes alvási mintázatot. 

Ha a szervezeted nem kap elég alvást, úgy gyengülni kezd az immunrendszered, melynek következtében a kelleténél hamarabb találkozol majd a bőr öregedésének első jeleivel.

Kutatásokból kiderült, hogy azok, akik keveset aludtak, hamarabb tapasztalták a finom ráncok, az egyeletlenebb pigmentáció, és a csökkenő bőr rugalmasság megjelenését.  

Jóból is megárt a sok!

Míg a húszas éveidben mindössze 18 órára van szüksége az izomrostoknak, ahhoz, hogy  regenerálódjanak az edzés után, addig 40 éves korodra ez az időtartam, akár 36 óra is lehet. 

Azzal, hogy egy kimerítő edzés után nem adsz elég időt az izmaidnak a regenerálódásra, nem csak az egészségednek, de a szépségednek is ártasz! A mindennapos edzés, a pihenés hiánya gyulladást okozhat a testben, mely köztudottan fontos szerepet játszik az idő előtti öregedésben.

A tartósan magas kortizol szint azt eredményezi, hogy előbb-utóbb a bőrödön is meglátszanak majd a fáradtság jelei. Ennek elkerülése érdekében, iktass be hetente legalább egy nap szünetet, amikor csak könnyű nyújtó, illetve jógagyakorlatokat végzel.