Napi 3 perc ebből, és megfiatalodik az arcod!

Írta: ,

Ahogyan az időjárás felmelegedésével sorra vesszük le magunkról a ruharétegeket, úgy fektetünk egyre nagyobb hangsúlyt a testedzésre, ami többnyire tokától bokáig tart – ahogy a népi mondás szól. De mi van nyaktól felfelé? Méltatlanul háttérbe szorul ez a terület, pedig legalább annyi törődést érdemel, mint más testrész. Nincs szükséged semmilyen speciális felszerelésre, csak egy kis nyugalomra és egy tükörre! Van naponta pár perced, hogy újra tónusba hozd az arcod? Akkor ismerd meg az arcjógát!

Nem kell hosszasan ecsetelni, a jóga milyen nagyszerű hatással van a testre és a lélekre, hiszen az utóbbi egy-két évtizedben hazánkban is egyre népszerűbb lett ez mozgásforma: egyensúlyteremtés, stresszoldás, egészség-helyreállítás, csak hogy párat említsünk. A jógának különböző válfajai ismertek, ezek közül hazai pályán – egyelőre – kevésbé populáris, de annál hatásosabb az arc jógája, ami egyben kiváló stresszoldó is, hiszen rengeteg olyan gyakorlattal van tarkítva, ami mókás grimaszt igényel – a derű és (az önmagunkon) nevetés márpedig az egyik legkedvesebb stresszűző.

Első lépésben: lazulj el, engedd el a stresszt!

Az arcjóga alapgondolata szerint ugyanis igazi sikert akkor érhetünk el, ha a megdolgoztatandó izmok kellőképpen lazák, így tudnak az izomcsoportok megfelelően edződni. Emellett a feszültség a figyelemvezetést és a koncentrációt is akadályozza, melyek nélkül márpedig nem jóga a jóga. Éppen ezért szerencsés, ha az átmozgatás szerves részét képezik tetszőleges stresszoldó, energetizáló légzőgyakorlatok és akármilyen szintű meditáció. Ha pedig elvégezted a gyakorlatokat, adj még magadnak pár perc pihenőt, amikor relaxálsz, kikapcsolsz, csak magadra figyelsz mozdulatlanul, puhán lélegezve.

Sima arc? Sima ügy!

Nem feltétlenül kell tízezreket költeni az arc feszesen tartására, és még csak hosszas, természetellenes beavatkozásnak sem kell alávetni magunkat, ha a szisztematikus arcátmozgató jóga gyakorlatsort beiktatjuk a napi rutinba. A nyirokkeringés és a kollagéntermelés fokozásának eredményeként a ráncok kisimulnak, halványodnak a homlokon, a szemek, az ajkak és az orr körül is, de érdemes a nyak izmainak lazítását, tonizálását is bevenni a gyakorlatok közé, amely segít eltüntetni a tokát. Ugyanezt a hatást erősítheted azzal, hogy a jóga által kifejezetten a szépségpontok működését serkented – azokat az izmokat, izomcsoportokat mozgatod, frissíted, amelyek egész nap erőteljesen dolgoznak, miközben mozgatod a szemed, pislogsz, artikulálsz, koncentrálsz vagy éppen grimaszolsz.

Nem csak az arcodnak tesz jót

Szerencsére az arcjóga hatása nem korlátozódik kizárólag az arcra. Például hajkoronádnak is jó szolgálatot tesz, ugyanis stimulálja a hajhagymákat, serkenti az egészséges hajnövekedést, de a női szerveidet is rendbe tudja tenni, hiszen a száj körüli izmok állapota az intim területek állapotát tükrözi – azok egymással összefüggenek. Ezen felül egész szervezetedre kihatóan energiával tölt fel, kedvez az optimális idegrendszeri működésnek és az emésztésed, belső szerveid működését is kiegyensúlyozza.