Egyszerű ételek, amik bizonyítottan fiatalítják a bőrödet

Írta: ,

A bőr ráncosodása már a húszas éveink elején elkezdődik. Bőrgyógyászok szerint ez a folyamat a bőr minden rétegét érinti, fokozatosan csökken bőrünk vízmegkötő képessége, feszessége és hidratáltsága. A mimikai izmok állandó összehúzódás következtében az apró ráncok állandósulnak. Ráadásul a napozás és a rendszeres szoláriumozás, egyes kutatók szerint a kávé és a cukor is felgyorsítja ezt a folyamatot.

S hogy miért van az, hogy egyesek már harminc évesen jól látható, mélyen barázdált arccal mosolyognak, mások pedig még a nyugdíjas kor közeledtével is sima arcbőrnek örülhetnek? Ennek egyrészt genetikai, másrészt életmódbeli okai vannak. Előbbit ajándékba kapjuk, utóbbit viszont mi magunk is képesek vagyunk befolyásolni, többek közt a táplálkozásunkkal.

1/5 Olívaolaj

A sejthártyák és a bőr rugalmasságának megőrzéséért egyebek mellett az olajsav felelős. Az olívaolaj pedig tele van olajsavval. Ráadásul kis mennyiségben másféle esszenciális zsírsavakat is tartalmaz, melyek gyulladásgátló hatásúak.

Ha olajjal sütünk, főzünk, lehetőleg mindig olívaolajat használjunk. A legegészségesebb a 100 százalékos, extraszűz változat, ezt finomítják a legkevésbé, így antioxidáns tartalmát teljesen megőrzi.

Hevíteni tilos, hiszen elveszíti a gyógyerejét. Bátran csorgassuk zöldségekre, salátákra! Külsőleg, bőrápoláshoz is kiváló. Önts a markod közepébe egy kevéske olajat, tégy hozzá egy kevés kristálycukrot, s radírozd le a bőröd elhalt hámsejtjeit.

Nem csak arctisztításra, hanem narancsbőrre is kitűnő. A végén papírtörlővel töröld meg a bőröd, hidratáló hatása egész nap tart.

2/5 Fokhagyma

A fokhagyma fogyasztás legrosszabb mellékhatása a kellemetlen szájszag, de ezt könnyen feledteti, ha tudjuk, hogy szervezetünk számára bőrvédő polifenolokkal szolgál.

Ha szeretnénk jót tenni a bőrünkkel, akkor minél több ételbe tegyünk nyers, zúzott fokhagymát, érdemes naponta legalább egy-két gerezdet elfogyasztani.

Utána talán a csókolózásról le kell mondani, de hát a szépségért áldozatokat is kell hozni néha.

3/5 Áfonya, szeder, málna, eper

A bogyós gyümölcsökben több antioxidáns van, mint bármely más gyümölcsben. Előnyük, hogy a fentebb megemlített fokhagymával szemben ezt bátran fogyaszthatjuk randi előtt, sőt még közben is.

Hatékonyan védi még a bőrt a ráncosodástól a piros alma héja és a különböző citrusfélék. Szakértők napi egy csésze bogyós gyümölcsöt javasolnak elfogyasztani.

Nem csak magában, hanem turmixhoz, zabpehelyhez is adható, de sütemények tésztájába keverve is megőrzi bőrvédő tulajdonságait.

 

Zöld tea – mellékhatásokkal Kép forrása: klenova/depositphotos.com

4/5 Zöld tea – mellékhatásokkal

A zöld tea az egyik legjobb választás, ha szeretnénk megőrizni bőrünk simaságát hosszútávon.

Egyetlen hátránya a koffeintartalma, melyre ha valaki érzékeny, akkor alvásproblémákat okozhat, délután három óra után ezért nem javasolt a fogyasztása.

Ugyanis egy ébrenlétekkel fűszerezett éjszaka után a ráncok és a karikás szemek a legkevésbé sem segítenek a fiatalabbnak tűnő megjelenésben.

A zöld tea a polifenol vegyületek egész tárházát tartalmazza, nem csoda, hogy a bőrbarát italok listáján előkelő helyen áll.

5/5 Hüvelyesek

Ha a fentieken kívül hüvelyesekkel is kiegészítjük a napi étrendünket, akkor gyakorlatilag mindent megtettünk, hogy a bőrünk számára szükséges tápanyagokat a szervezetünkbe juttassuk.

Néhány éve ausztrál kutatók több száz ausztrál, görög és svéd felnőtt táplálkozás szokását hasonlították össze.

Az eredmény: minél több zöldséget, babot, halat és olívaolajat fogyaszt valaki, annál kevésbé ráncosodik a bőre.

A kutatók szerint ez az egyszeresen telítetlen zsírsavaknak, az antioxidánsoknak és a sovány fehérjék együttes hatásának köszönhető.

Naponta 5-6 adag (1 adag = fél csésze) zöldséget fogyasszunk. Szórjuk meg babbal a salátáinkat, tanuljuk meg minél több bab-, borsó- vagy lencseleves receptjét, hetente fogyasszunk két részre elosztva 250 gramm zsíros húsú halat, lazacot vagy makrélát és évek múltán is büszkén mosolyoghatunk a tükörben.