4 méltatlanul hanyagolt, fehérjedús köret - a rizsen túl

Szabó Erzsébet
Írta: ,
4 méltatlanul hanyagolt, fehérjedús köret - a rizsen túl

Kép forrása: unsplash

Már két éve a növényi étrend alapszabályai szerint étkezem, és egy éve kicsit komolyabban is belevágtam a testépítésbe – így aztán pontosan tudom, mennyire fontos, hogy az izomnövelés során elegendő fehérjét vigyünk be a szervezetünkbe. Már teljesen másként tekintek egy-egy fogásra és azt is tökéletesen látom, hogy önmagukban a növények is elegendőek testünk átformálásához. De hogyan állítsd össze a menüdet akkor, ha köret gyanánt is fehérjedús alapanyagokra támaszkodnál?

Hüvelyes zöldségek Kép forrása: nadianb/depositphotos.com

Az egyik legjobb módja a köretek dúsításának, ha hüvelyes zöldségekkel bolondítod meg őket, mint amilyen a bab, lencse, borsó, sárgaborsó, csicseriborsó. Ezek önmagukban, főzve ugyancsak tökéletesek, de akkor is remek választásnak bizonyulnak, ha különféle gabonákkal kínálod őket.

Manapság már tudjuk, hogy a komplettálás növényi étrenden sem életbevágó sőt, bőven elegendő a változatos étkezés.

Így lehet, hogy a rizs és a bab párosa teljes értékű fogás – legalábbis a tápértéket tekintve. Ha tőled távol állnak az ilyen jellegű egytálételek, vagy húst is fogyasztasz, akkor természetesen a rizst, a zab- vagy akár a búzatöretet is összekeverheted a különféle hüvelyes zöldségekkel. Garantáltan fehérjében, rostokban és lassú felszívódású szénhidrátokban gazdag köretet tehetsz az asztalra!

A krumpli sajnos ősellenség a diétázók számára, legalábbis ez a tévhit terjedt el róla, és sokan méltatlanul hanyagolják ezt a csodálatos zöldséget. Tény, hogy a bő olajban sütött, vagy éppen zsírral meglocsolt krumpli nem éppen alakbarát választás, de nem érdemes mellőzni a burgonyát akkor, ha fehérjéről van szó.

100 gramm főtt burgonya 1,7 gramm fehérjét tartalmaz, ami ugyan nem kiemelkedő, de a rizsben is csak 2,4 gramm fehérje található. Ha ehhez hozzávesszük, hogy utóbbi 100 grammonként 28,3 gramm szénhidrátot tartalmaz, míg a burgonya csupán 18,2 grammot, akkor máris más fényben tündökölhetnek ezek a köretek a tányéron.

A főtt burgonya üdítően változatos fogás tud lenni a tányéron, ráadásul remekül eltelít, és kiválóan fűszerezhető. Egyetlen hátránya, hogy könnyebb belőle többet enni, mint a rizsből, ezért ügyelj rá, hogy apróra vágd, és lassan fogyaszd el, így előbb eltelít.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?