Nyaralni mennél, de rettegsz a repüléstől? Próbáld ki ezt!

Nyaralni mennél, de rettegsz a repüléstől? Próbáld ki ezt!

Címlap / Életmód / Lélek / Nyaralni mennél, de rettegsz a repüléstől? Próbáld ki ezt!

Szerencsére számos különféle terápia és módszer létezik, amelyek segíthetnek megtanulni, hogyan lehet legyőzni a repüléstől való félelmet, és teljes életet élni. A légzés és a meditáció rendkívül hatékony módja a szorongás és a pánikrohamok leküzdésének. 

Mielőtt felszállsz a gépre fontos, hogy megismerj és begyakorolj bizonyos légzőgyakorlatokat. Ezután ugyanezeket a módszereket alkalmazhatod, amikor felszállsz a repülőre, hogy segítsenek leküzdeni a repüléstől való félelmedet.

Sok légitársaság gépén még mindig kötelező a maszkviselés, ez korlátozhatja a légzőgyakorlatot. Jó, ha már az előzetes otthoni gyakorlat során felveszel egy maszkot, hogy megszokd az érzést.

A dobozlégzés előnyei repülési szorongás esetén

A dobozlégzés, más néven Sama Vritti Pranayama, egy hatékony relaxációs eszköz, amely segít kitisztítani az elmét, ellazítja a testet, és lehetővé teszi az összpontosítást. Fiziológiailag növeli a tüdő oxigénellátását, csökkenti a vérnyomást és a pulzusszámot. Közben segít fókuszálni és elvonja a figyelmet a repüléstől való félelemről.

A dobozlégzésben az a legjobb, hogy bárhol alkalmazhatod. Csak keress egy kényelmes ülést, támaszd meg a hátad, a lábad legyen a padlón és kövesd az alábbi lépéseket:

  • Csukd be a szemed.
  • Lélegezz az orrodon keresztül, érezd, ahogy a levegő megtölti a tüdődet és számolj 4-ig.
  • Tartsd vissza a lélegzeted, és lassan számolj újra 4-ig. 
  • Lassan lélegezz ki, közben számolj 4-ig.
  • Végül várj és számolj negyedszer is 4-ig.

Ismételd ezt 4 percig, vagy addig, amíg nyugodtnak és koncentráltnak nem érzed magad.

YocobchukOlena/istockphoto.com

Membrános légzés repülési szorongás esetén

A második légzéstechnika a rekeszizom, más néven membrános vagy hasi légzés. A hasi légzés gyakorlása automatikusan elkezdi megnyugtatni az idegeket. Serkenti a paraszimpatikus idegrendszert, ami csökkenti a szívverést, csökkenti a vérnyomást és megnyugtat. Ezenkívül az orrlyukak apró szőrszálaiban nitrogén-monoxidot is termel, ami segít tágítani az ereket és javítja a szervezet oxigénfelvételét.

Jó módszer a tanulásra, ha óvatosan a hasadra vagy a bordaívedre helyezed a kezed és úgy gyakorolsz. Érezni fogod, ahogy emelkedik és visszasüllyed a hasad. Már egy perc után is egészen más érzést kelt a testben, mint amikor felületesen vesszük a levegőt a mellkasban. 

A membrános légzés technikája: 

Körülbelül 4-8 másodpercig szívd be a levegőt. Próbáld meg a belégzést a kilégzéssel azonos ideig tartani. Lélegezz be és ki az orrodon keresztül. Ha az orron keresztüli kilégzést kihívásnak érzed, akkor kezdd a technikát az orron keresztül történő belégzéssel, és finoman fújd ki a szádon keresztül, ügyelve arra, hogy a légzés hosszú legyen és az alsó bordákra irányuljon, ne a mellkasra. Ennél a változatnál a kilégzés a duplája legyen a belégzés hosszának. 

fizkes/istockphoto.com

Masszázstechnikák a repülési szorongás kezelésére

A légzőgyakorlatok nem az egyetlen módjai a repülési szorongás leküzdésének. Jó néhány nyomáspont van a testben, amelyek segítik a szorongást, és könnyen elérhetők. Az egyik a hüvelykujj és a mutatóujj között található, ahol a kézfej puha és rugalmas. Nyomd és masszírozd körülbelül öt percig a bal, majd a jobb kezeden.

Egy másik pont a harmadik szem közepe, amely a szemöldökök között helyezkedik el. Használd a mutatóujjad az enyhe nyomás kifejtéséhez, miközben lélegezz nyugodtan. 

A repülés reggelén az idegek kordában tartásához fontos, hogy ne kapkodj, érkezz időben, legyen nálad víz. A cél az legyen, hogy az utazás minden lépése a lehető legnyugodtabb legyen. Bölcs dolog elkerülni az olyan stimulánsokat, mint a kávé vagy az energiaitalok, mivel ezek fokozhatják a szorongást

Amikor felszállsz a repülőre, alkalmazd a fentebb felvázolt légzőgyakorlatokat és masszázstechnikákat, hogy kordában tartsa az idegeidet. Jó utat!

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást