7 világhírű reklámbaki, ami óriási botrányt kavart – Tanulj belőlük!

7 világhírű reklámbaki, ami óriási botrányt kavart – Tanulj belőlük!

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / 7 világhírű reklámbaki, ami óriási botrányt kavart – Tanulj belőlük!

A reklámok világában az innováció és a kreativitás áll a középpontban, hiszen minden márka arra törekszik, hogy minél egyedibb és emlékezetesebb módon szólítsa meg a fogyasztókat. Azonban olykor az ötletek nem várt irányt vesznek, ami jelentős közfelháborodást okozhat. Különösen a közösségi média korában, ahol az információk szélsebesen terjednek, a rossz üzenetek gyorsan botrányokat szülhetnek. Bemutatunk hét olyan reklámot, amelyek gyártói valószínűleg szívesen kitörölnének az emlékezetükből, és amelyek jól példázzák, miért érdemes alaposan átgondolni minden marketingkampányt.

VIDEO Nyári horoszkóp: Mit hoznak idén nyáron a csillagok?

A Pepsi és a Kendall Jenner incidens

2017-ben a Pepsi egy olyan reklámot indított útjának, amelyben Kendall Jenner modell szerepelt. A klip azzal próbálkozott, hogy pozitív üzenetet közvetítsen a társadalmi feszültségek leküzdéséről, ám az elgondolás egészén sokan felháborodtak. Valósággal elárasztották a közösségi médiát a kritikák, miszerint a Pepsi trivializálja komoly társadalmi kérdések jelentőségét, ezzel súlyos hitelességi válságot okozva magának.

A Dove és a bőrszín vita

A Dove nemzetközi elismerést szerzett az önbizalom-növelő kampányaival, azonban 2017-ben egy Facebook-videónak köszönhetően elkeserítő helyzetbe került. A rövid reklámfilmen azt láttuk, ahogyan egy fekete nőt egy fehér bőrű nő váltott, ami sokakban a színváltó szappan ötletét ébresztette fel. Bár a vállalat célja a sokszínűség ünneplése lett volna, a visszavont hirdetés rávilágított arra, hogy milyen könnyen torzulhat az eredeti üzenet negatív kritikák tükrében.

Oldalak: 1 2 3 4

A cikk folytatódik, lapozz!

«Előző
1/4
Következő»
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!