Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

bien.hu
Írta: ,
Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

A legtöbb autógyártónál elérhető ma már a benzin és elektromos hajtás kellemes keveréke, azaz a hibrid erőforrás, mellyel talán a legszélesebb vásárlói kör szólítható meg. Ugyan az egyik összetevő valóban egy elektromotor, ugyanakkor a hibridek néhány kivételt leszámítva, nem tudnak tisztán elektromos üzemmódban gurulni, nem is ezért szeretjük őket. (x)

A Suzuki hibrid rendszere is azok közé tartozik, melyek működésük során generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátorral segítenek be a munkába. Ez biztosítja a gyorsításhoz létfontosságú energiatöbbletet, továbbá számos kényelmi funkciót ellát. Ezeket az autókat nevezzük mild hibridnek, más néven enyhe hibridnek. Az autók elsődleges célja a fogyasztás csökkenés és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, amit a fékezéskor visszanyert energia újrahasznosításával érnek el. A közepesen hibrid definícióval is illetett autók, így a Suzuki két modelljének kiemelt előnyei közé tartozik a helytakarékosság, következőképp az autó nem veszít praktikumából. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a klasszikus hibridhez képest jelentős árelőnnyel számolhatunk egy mild hibridnél, nem szükséges milliókkal többet fizetni ezért a modellváltozatért. A Suzuki esetében mindösszesen 200 ezer forint felárral kalkulálhat a hibrid modellt választó illető.

Használd a kárba vesző energiát!

Az enyhén hibrid autó abban különbözik a hagyományos hibridtől, hogy lényegében egy klasszikus üzemű jármű kis kiegészítéssel. A rendszer egy generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort takar, ami képes visszanyerni a guruláskor, fékezéskor, vagy megálláskor keletkező, máskor egyébként kárba vesző energiákat és visszatáplálni azokat a szintén az autóban megtalálható akkumulátorba. Ebből a szempontból a kisméretű, kompakt villanymotor egy nagyobb kaliberű indítómotornak is értelmezhető. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amikor piros lámpánál megáll az autó, gyorsan és tisztán képes újraindulni, mivel a villanymotor még az üzemanyag befecskendezése előtt felpörgeti a belsőégésű motort az üzemi fordulatszámra. Hatékony fogyasztáscsökkentő hatását jól példázza a Swift: az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Suzuki Swift katalógus szerinti fogyasztása városban 6,09 liter 100/km, míg a hibridrendszerrel kiegészített változaté 5,85 literrel 100-on.

Hybrid 12V

A konstrukció egyéb kiváló vezetéstámogató és kényelmi funkciót is ellát, például emelkedőn felfelé vagy előzéskor a villanymotor segít a belsőégésű motornak, így az autó könnyebben veszi az akadályokat, tehát az enyhe hibrid egy kis erőtartalékkal tehát képes a hajtásba is besegíteni.

Az elektromos berendezések (pl. klíma) akkor is működhetnek, ha a belsőégésű motor leállt. A benzinmotor működését segítő Hybrid 12V rendszer része egy könnyű és kompakt ISG (integrált indítómotor generátor), valamint egy nagy hatékonyságú lítiumion-akkumulátor, amely kiemelkedő töltési és energia leadási jellemzőkkel bír. A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus hőenergia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.

A hibrid hajtás előnye elsősorban városi használat alkalmával realizálható, ahol a gyakori megállások-elindulások során jól ki lehet használni előnyeit. Ez a megoldás kompakt gépkocsikhoz optimális, így a Suzuki Ignis és Swift hibrid kivitelei fogyasztáscsökkentés és a helytakarékosság elsőrangú egyvelegét nyújtják.

Fókuszban

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

3 óriási tévhit a hurutos köhögéssel kapcsolatban

Okos tetőablak: együtt a kényelem és a funkció