5 hétköznapi autós probléma, amire van megoldás - mielőtt utolérne a baj!

Szendrey Adrienn
Írta: ,
5 hétköznapi autós probléma, amire van megoldás - mielőtt utolérne a baj!

A Suzuki eddigi modelljeihez képest a Vitara számos technológiai újítással nyűgözi le felhasználóit. Több vezetéstámogató berendezés is a Vitarában volt megtalálható elsőként a Suzuki-családból. (x)

Gyorshajtás és biztonság

Valótlan lenne azt állítani, hogy mindenki, minden körülmények között a meghatározott sebességhatárokat betartva közlekedik, de a Vitara táblafelismerő rendszerrel és adaptív tempomattal igyekszik segíteni, hogy a biztonságos, egyben szabályos közlekedés minél egyszerűbb legyen. A Vitarában debütáló holttérfigyelő rendszer sávváltáskor segíti a vezetőt, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő pedig kiparkolásnál, ha érkezne egy autó mögöttünk, akkor csipogó hanggal jelzi a másik jármű meglétét.

  1. Állandó sebességtartás: az autó az elöl haladó járműtől megfelelő távolságra van, a Vitara folyamatosan halad a beállított sebességgel.
  2. Követés: Ha az elöl haladó jármű lefékez, a Vitara is automatikusan lassít, miközben elegendő távolságot tart fenn az elöl lévő járműtől. 
  3. Gyorsítás: Ha az elöl haladó jármű elhagyja a sávot és elegendő távolság áll rendelkezésre a következő elöl haladó járműig, a Vitara automatikusan felgyorsít és tartja a beállított sebességet.

Sávelhagyás, sávtartás

Játsszunk olyan játékot, hogy az nyer, aki a két vonal között marad. Ha a közlekedés során minden rendben zajlik, akkor itt nem is nehéz nyerni, de bármilyen váratlan dolog közbejöhet. Szerencsére a Vitara figyel akkor is, amikor mi esetleg éppen nem. Figyel és figyelmeztet.

Amikor a modern SUV 60 km/h fölött halad, és valamilyen oknál fogva a sáv egyik szélétől a másikig kóválygó mozgást végez, a rendszer csipogó figyelmeztető jelzést ad, amit a műszerfalon fényjelzés is kísér.

Ezzel az autó felhívja vezetője figyelmét arra, hogy minden bizonnyal meg kellene állni, mert az autó billegése álmosságot is jelezhet.

Szintén 60 km/h-nál nagyobb sebességnél működik az a funkció, mely sávelhagyás esetén a kormánykerék rezgetésével figyelmezteti a vezetőt. A sávelhagyás figyelmeztető berendezés harmadik funkciója 60 és 160 km/h közötti sebességnél működik. Az autó kamera segítségével beazonosítja a sávot, és amikor a rendszer azt érzékeli, hogy az autó elhagyja a sávot, az elektromos szervokormány segítségével segíti a vezetőt, hogy visszatérhessen a sávba.

Eltérő útviszonyok

Az autó stabil úttartásáért az AllGrip Select technológia felel. A rendszer lényege, hogy a vezető a biztonságos vezetési élmény érdekében négy üzemmód (auto, sport, lock, snow) közül választhatja ki az adott útviszonyoknak legmegfelelőbbet.

Működés közben az elektronika nagyobb nyomatékot juttat a hátsó kerekekre, ha az útfelszín állapotából, a gázpedál pozíciójából és a kormányszögből következtethetően úgy érzékeli, hogy az első kerekek kipörögnének.

Parkolás

A Vitara különféle asszisztensei a vezetés kényelméhez járulnak hozzá tudásukkal. Parkolni nem egyszerű, pláne nem egy szűkös helyre, de még szerencse, hogy a Vitara bizonyos modelljei tolatókamerával és érzékelőkkel vannak felszerelve. Tolatás közben a központi kijelzőn látható az autó mögötti rész, így nincs mitől tartani. De ez még nem minden: a lökhárítókba épített ultrahangalapú szenzorok érzékelik az autó körülötti tárgyakat, dolgokat és vizuális és hangjelzéssel adják a vezető tudtára, hogy hello, itt egy akadály, csak óvatosan!

Vészfékasszisztens

Végül egy jelentős probléma, talán a legfontosabb az összes közül. Ha a fáradtságtól elbóbiskolnál, arra még a Suzukinak sincs megoldása (persze a sűrűbb megállást, mozgást, friss kávét azért ajánljuk), úgyhogy feltétlenül tarts szünetet a hosszú út alkalmával, és ha a kimerültség legkisebb jelét érzékeled magadon, állj meg a következő pihenőnél.

Ugyanakkor a Suzuki kombinált érzékelős vészfékasszisztense akkor is éberen őrködik, ha véletlenül egy pillanatra nem figyelsz az útra.

Ha nagyobb sebességnél nézel félre akár egy tizedmásodpercre, komoly veszélybe sodorhatod magadat és utasaidat, viszont az automatikus vészfékasszisztenssel ellátott Suzuki mindig egy lépéssel előtted jár, és akár beavatkozni is kész, hogy megóvjon a ráfutásos balesettől. 

A DSBS nevű berendezés kamera és lézeres érzékelő segítségével menet közben határozza meg, hogy az adott szituáció veszélyes-e, vagy sem. Ha fennáll az ütközés lehetősége, az autó három módon reagál: elsőként figyelmeztető hanggal jelez a sofőrnek, fokozott veszély esetén a fékasszisztens megnöveli a fékerőt, legvégső esetben pedig automatikusan működésbe hozza a fékrendszert és vészfékezést hajt végre. A biztonságra éppen ezért fokozottabban ügyelj a hosszabb utazások során.

Az új Suzuki Vitara minden tekintetben megfelel a jelen kor technológiai, gazdaságossági és környezetvédelmi követelményeinek, ezáltal a vásárlók legszélesebb körének igényeit is kiszolgálja. Karakteres külsejével és előremutató technológiai berendezéseivel az ország kedvenc autója valóban tökéletes választás, vigyen az utad terepre, városi kavalkádba vagy hosszabb szabadságolós országutakra. 

Figyelem: a cikkben említett vezetéstámogató rendszerek minden esetben CSAK segítenek, NEM HELYETTESÍTIK a sofőr odafigyelését, éberségét, körültekintését.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!