Dél-Olaszországi utazásunk legszebb pillanatai

Írta: ,

Olaszországot egyszerűen nem lehet megunni...hiába jártam számtalan városában, idén újból az olasz csizma felé vettük az irányt. Mivel a déli régió eddig számomra is ismeretlen volt, sikerült felfedeznünk pár igazi gyöngyszemet. Íme Bari és környéke, a Puglia tartomány ékszerei.

A város Kép forrása: grandhotelitaly.com

1/6 A város

Bari városa csupán másfél órás repülőútra van kis hazánktól, így elég hamar elérhető bárki számára.

Megérkezve egy apró reptér fogad minket, de a városba érve megbizonyosodhatunk róla, hogy szuper helyet választottunk a nyaralás célpontjául.

Bari ugyanis egyszerre modern és nagyon régi, mindössze egy sugárút választja el az új épületeket az óváros bájától, ahol minden este érdemes kéz a kézben andalogni, hiszen minden kis utca tartogat valami szép látnivalót.

Nappal pedig a strandolás kötelező, hiszen egy könnyű séta a tengerparti sétányon épp a homokos strandra vezet. Az emberek kedvesek és közvetlenek, az idő pedig mindig tökéletes, kész Dolce Vita!

Mert enni jó! Kép forrása: pinterest.com

2/6 Mert enni jó!

Ha Olaszországban járunk, kötelező bűntudat nélkül finomakat enni, ezzel nem voltam én sem másképp.

Mint minden régiónak, úgy a Puglia tartományba eső Barinak is megvan a saját, helyi specialitása, amit nem szabad kihagyni, ez pedig nem más, mint a sgagliozze.

Ez az étel kukoricadarából készül – tulajdonképpen olyan, mint a polenta - amit forró olajban sütnek ki és épp csak meghintik sóval, de kapható belőle édes változat is.

Ezt a helyi gasztro fogást mindenképp az eldugott kis utcákban érdemes a helyi idős hölgyektől venni, mert így lesz a kulináris élvezet a legautentikusabb, így tettük ezt mi is.

Bari másik különlegessége pedig a home made pasta, amit szintén az óváros kisutcáin lehet beszerezni. Itt minden tészta helyben, a helyiek konyhájában készül frissen. Itt érdemes néhány kört tenni az asztalok között és utána vásárolni, mert tényleg nagy a választék - és isteni is.

Pizza nélkül nincs nyaralás Kép forrása: Dienes Petra

3/6 Pizza nélkül nincs nyaralás

Nem tudom mások hogy vannak vele, de akárhányszor járok Olaszországban, minden alkalommal szeretem megtalálni a város legjobb pizzáját. Ez van, sajnos imádom a hasam és a magyar pizza sosem lesz olyan, mint az olasz testvére.

Épp ezért a fél várost bejárva, és ismerősök ajánlásait lecsekkolva, korgó hassal indultunk el vacsorázni, hogy rátaláljunk a (szerintünk) legjobb pizzára.

Nagy szerencsénkre az óvárosi szállásunktól mindössze két sarokra meg is találtunk, amit kerestünk, persze csak utólag jöttünk rá, éhesen, egy hatalmas séta után. Aki itt jár, az mindenképp térjen be a La Pazzeria-ba!

Szinte az összes helyi – fiatal és idős egyaránt – ide jön esténként vacsorázni. Igaz, hogy helyet elég nehéz kapni és elég sokat kell sorban állni, mire leadhatjuk a rendelésünk, de mindenképp megéri türelmesnek lenni!

A pizza tésztája vékony és minden alapanyag ínycsiklandó, egyszerűen nem lehet betelni vele, muszáj megkóstolni!

Polignano a mare Kép forrása: Dienes Petra

4/6 Polignano a mare

Ha valaki két napnál tovább tartózkodik Bariban, annak muszáj megnéznie a környékbeli csodás kisvárosokat.

A közlekedés egyszerű, a központi pályaudvarról gyakran indulnak a vonatok minden irányba és maximum fél óra alatt minden szép hely elérhető.

Polignano a mare is egy kis gyöngyszem a csizma déli partján.

Az óvárosa meseszép, minden sarkon egy kis kávézóval vagy pizzériával. A kis színes házak között bandukolva pedig könnyen megközelíthető az a lelátó, ahonnan a csodás partszakasza belátható.

Ez a kis öböl a hely legszebb szabadstrandja és kihagyhatatlan, ha ott járunk.

Egy valamire azonban figyelni kell, hogy a part és a tenger is nagyon kavicsos, ezért ennek a kirándulásnak a napjára mindenképp érdemes magunkkal vinni egy pár vízicipőt is!

Monopoli Kép forrása: Dienes Petra

5/6 Monopoli

A következő úti cél nem is lehetne más, mint a csodás Monopoli! Ez a kikötőváros mindössze 30 perces vonatútra van Baritól és leginkább Mykonos szigetéhez lehetne hasonlítani.

Fehér házak, színes ajtók és ablakok, köves utcák... maga a megtestesült álom.

Itt egy egész napot el lehet tölteni az óváros felfedezésével, de mi pihentünk is a város homokos tengerpartján.

Ha ezeken a helyeken járunk mindenképp érdemes a nyári ruha alá fürdőruhát venni, mert szebbnél szebb tengerpartokat lehet felfedezni, ahol kötelező a csobbanás is.

Hova máshova? Kép forrása: Dienes Petra

6/6 Hova máshova?

Egyértelmű hát, hogy Bari és környéke minden nyaraló számára szuper célpont, csodás városaival és említésre méltó gasztronómiájával.

Itt mindenki ki tud kapcsolódni, hiszen az aktív pihenés és kirándulás mellett azok is megtalálják a számításaikat, akik csak süttetnék a hasukat a napon.

Mi is csodásan éreztük magunkat és bármikor szívesen visszamennénk - így ha még az idei nyaralás célpontját nem tudjátok, Bari szuper választás.