Mennyire vagy kütyüfüggő? Így kezeld a digitális stresszt!

Írta: ,

Manapság már egyre többet és többször használunk különböző kütyüket a mindennapokban, a munkánk során, azaz az élet szinte minden percében. Ha már nem is emlékszel, hogy mikor volt olyan, amikor nem volt nálad legalább egy napig a mobilod, vagy egyszerűen megijeszt a gondolat is, akkor lehet, hogy te is küzdesz a digitális stressz jelenségével. Lássuk hogyan tehetsz ellene!

A jelenség Kép forrása: oicwx.com

Többféleképpen lehet hívni a digitális stressz jelenségét, a lényeg ugyanaz, ha ebben a pillanatban legalább két-három kütyü körbevesz és háromnál több ablakod van egyszerre megnyitva, akkor ismerős lehet a multitasking fogalma.

Egy időben nagyon népszerű volt, sőt mindenki arra buzdított, hogy végezz egyszerre több feladatot, hiszen így produktívabb és gyorsabb leszel.

De valóban jobban dolgozol úgy, ha egyszerre többfelé kell figyelned?

Hol a fókusz? Kép forrása: domino.com

A multitasking persze nem az új mumus, hiszen az egyszerűbb, rutinszerű feladatok ellátásánál és az alapvető információk feldolgozásánál szuperül használhatod, azonban, ha nagyobb figyelmet igénylő feladatokra kerül a sor, akkor jobb, ha a figyelmed egy vagy maximum két dologra összpontosul.

Amikor éppen dolgozol és egy plusz inger éri az agyad (például rezeg a telefonod), akkor elterelődik a figyelmed, a teljesítményed lecsökken és sokkal lassabban végzel majd, hiszen ide-oda kell majd ugrálnod a feladatok között.